Snart rullar jag.

15 Mar, 2015 - 23:19 ☆ glada dagar
Hej i sena kvällen. 
Då var den helgen över. Idag har vi haft fullt upp med först dop för lilla Stella (tack till Emelie och David för en fantastisk fin dag) och sedan 1års kalas för Alvin. En riktigt rolig och härlig dag.
 
På kvällen började jag rensa i garderoben eftersom jag insåg att det inte är hållbart att ha kläder precis överallt. Det är dessutom oerhört slöseri på plats att ha kvar massa kläder som man inte kan använda. Med inte kan använda så menar jag att jag inte kommer i dem längre. Fastnade i en långklänning när jag med våld försökte få på den. Det blev svettiga och panikslagna 20 minuter när jag insåg att jag verkligen satt fast. Klänningen hade fastnat över ryggen och hur jag fick på den över huvud taget är en gåta..... 
 
Det slutade med 3 påsar kläder som jag for med till mamma och svägerskan. Det är bra när jag har dem och syrran att skicka vidare kläderna till. :) När jag prövade kläderna insåg jag verkligen hur mycket jag har gått upp och lagt på mig. Jag har aldrig varit så stor som jag är nu. Det är en rätt häftig känsla att ha som mål att bli större (helst då inte bli större i enbart fettmassa) och vara rätt nöjd över det. Men det slog mig hur sjukligt liten jag måste ha varit tidigare. 
 
Kontrasten från att varje dag se hur man blir mindre och mindre till att numera varje dag se hur man blir större och större. Det är allt lite läskigt, roligt, konstigt och allt möjligt på en och samma gång.....
 
Kläderna jag har på denna bild skulle jag inte ens kunna drömma om att få på mig idag. Vore en väldigt vidrig syn att se mig försöka. haha. Nu är denna bild förvisso från 2010 tror jag.
 
Dessa är bilder från i somras inför min tävling. Här hade jag varit på diet i 130 dagar. Av totalt 183 dagar.
Jag speglade mig varenda dag och var så galet fascinerad över allt som hände med min kropp.
 
 
Efter min tävling skrev dem ett reportage om mig i Pite tidningen. "Varje dag var en tävling".
Ja det var verkligen så att jag såg det som en tävling varenda dag. Att bara stiga upp och klara av dagen med allt vad den innebar var en tävling. Jag tävlade mot och med mig själv i 183 dagar. Fasen vad det var häftigt alltså.
 
Jag tänker fortfarande att varenda dag är en tävling. För när jag står där på scenen i december 2016 så kommer alla dagar fram till den dagen att räknas. Det är det jag gör nu som kommer visa sig då på tävlingsdagen.
Jag har det i huvudet dem dagarna jag tänker att det känns motigt eller att jag blivit "för stor" och vill tappa några kilo i vikt. Nu när jag ligger på överskott har jag massa energi för att träna tungt och hårt. Jag har ökat volym på både kroppen och på vikterna. Det är ett måste för att kunna få resultat på nästa diet. 
 
 
Jag ska vara köttigare än såhär på nästa diet. Jag ska ha mer muskelmassa på kroppen. Jag ska vara hårdare. 
På tävlingsdagen i somras vägde jag ca 50 kg. Dagarna innan vägde jag under 52. (Jag vägde mig aldrig på tävlingsdagen men hade väl tappat något kilo i vätska) Min trivselvikt och "normalvikt" då var på 58 kg. (morgonvikten på ca 57)
Jag vägde mig i torsdags på gymmet vid lunchtid och vågen visade 62,3 kg. Coolt va? :D 
Kan inte fatta att jag lyckats gå upp till över 60. Visserligen äter jag som en gris och är jag på humör äter jag 2 kakor istället för 1. Jag försöker äta bra mat men är inte rädd för att äta en jätte portion eller för att fika och äta godis på helgerna. Mums. Alla tankar på att inte gå upp i vikt har jag totalt kastat bort, likaså alla tankar på att jag inte borde äta något onyttigt. Jag har bara vräkt i mig och tränat tungt. Magiskt!
 
Jag har iaf bestämt mig för att kring maj ta sikte på att gå ner några kilo och ta bort dem kilona som lixom inte behöver vara där. Jag har ju en bröllopsklänning att vara galet snygg i och då vill jag för min egen skull känna mig i en bra form. 
Men jag har minst 2 månader på mig att äta allt. Spännande att se hur tung jag kan bli. Snart ser ni mig väl rulla fram ;)
 
Haha okej kanske ska påpeka det att jag inte har syfte att äta mig tjock. Jag har som syfte att lägga på mig mer massa och därför ligga på ett litet överskott hela tiden. 
 
Väx muskeler väx.
 
pe
 
 
 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback