Om jag inte hade varit Pe....

05 Apr, 2009 - 22:09 ☆ glada dagar
Haha det verkar inte riktigt som att någon törs berätta hur jag var för många år sedan, när jag var ung och oförstörd:)

En sak som jag har tänkt på är att min identitet satt i mitt namn! Eller ja mitt smeknamn PE. (att jag trodde att jag faktiskt hette Pe när jag var liten är en annan historia)



Det är lite roligt det där om hur ett smeknamn verkligen kan bli en person. Eller att någon (i det här fallet jag) blir sitt smeknamn. OM ni fattar?:) Jag har hetat Pe så länge jag kan minnas vilket betyder i stort sett hela mitt liv. Det är så länge att ingen egentligen vet hur det kom till. Mamma o Pappa tror att det var någon av mina syskon som sa Pe istället för Petra och på den vägen är det...

Pe har blivit vem jag är. Petra är förvisso ett namn jag trivs mycket bra med, men det känns som att jag är två olika personer.


Den ena är fröken Pe-
En tjej som har många nära vänner, pratar mycket, skrattar högt, känner sig bekväm och älskar att vara runt familj, släkt och vänner, är en förvirrad dotter, en syster som syskonen ofta får sucka o skratta åt för att hon aldrig tänker efter, tjejen som alltid hamnar vilse, sjunger ofta, pratar med sig själv....

 
bland familj o kusiner är jag bara Pe
 
För mina syskon är jag bara Pe.. (o den konstiga lillasystern/storasystern):)

Den andra är fröken Petra- En tjej som kan vara tystlåten och blyg, som har mycket på gång och vill engagera sig i massa saker, som läser av det sociala samspelet och anpassar sig därefter, som pratar med vuxna människor på ett moget sätt, är social och känner mycket folk på ett mera ytligt plan, som alltid ser till att arbeta och alltid gör det hon ska, som tar i hand och ser människor i ögonen. som helt enkelt uppför sig på ett bra sätt....


På ett sätt samma person men på ett annat så olika... haha. märkligt egentligen! Det är nog för att jag alltid måste presentera mig som Petra inför nya människor. Bland dem som känner mig väl heter jag bara Pe, då känns Petra tillgjort och konstlat och något som pappa säger han är arg PEEEEEETRA. haha! :)

Pe är det namn som gör mig avslappnad och säker. Pe är pe. Pe är jag...

Kommentarer
cillan säjer:

Hahahahaha, du skriver verkligen jätte roligt! kramen

2009-04-06 @ 10:28:19
Blogg/Hemsida: http://lillycecilia.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback