Haha vilken träningsvärk!!

23 Sep, 2010 - 12:04 ☆ glada dagar
Detta är inte sant. Jag brukar inte ha träningsvärk. Antagligen för att jag blir bekväm i det jag gör och träningsvärken uteblir. Idag däremot!
Jag har ont i magen. Ont i armarna. Ont överallt. Underbart!

Igår körde jag biceps så tungt att jag höll på spränga skallen när jag tog i för kung och fosterland!
Bicepscurl med Z-stång och scottbräda.


 

Beskrivning: Sitt enligt anvisningar. Lyft stången genom att böja armarna och släpp långsamt tillbaka till lätt böjda armar.
Att tänka på: Gå inte upp för långt med vikten utan behåll en spänning i arbetande muskler övningen igenom.

Hämtat bilder och beskrivning från: www.dintraning.se

Sedan körde jag sittande bicepscurl med hantlar.




Beskrivning:
Sitt med ryggstöd. Greppa hantlarna med handryggen utåt. Fixera armbågarna och lyft hantlarna genom att böja armarna. Återgå till startpositionen.
Att tänka på: Genom att fixera armbågen under rörelsen koncentreras momentet och biceps engagemang blir större.

 

Det blev en galen magdag också. Först körde jag mage uppe i gymmet och sedan blev det mage på boxpasset.
Bland annat så blev det:

 Situps på pilatesboll!




En form av amerikans situps. Men med ett medecinboll (med handtag) i händerna och på vägen ner vrider jag sida till sida och går ner långsamt till startposition.

Beskrivning: Ligg på rygg med böjda ben och fötterna stabilt i underlaget. Böj över höft och mage till upprätt position och sträck armarna raka uppåt. Återgå till startposition.



Jag körde även armhävningar på pilatesboll, balansplattor och medecinboll. Olika varianter. Mycket mycket bålträning samtidigt som armar, axlar och bröst får sitt också!



Jag gjorde en variant på denna övning. Men med händerna på balansplattor eller med en hand på medecinboll.




Jag har inte tagit övningarna från din träning, men nu efteråt när jag googlade på dem övningar jag gjorde så hittade jag klockrena bilder och beskrivningar som jag lånade! :) Lite olika varianter gjorde jag men basen är den samma.

Vill ni få inspiration till fler övningar så kika in på www.dintraning.se för väldigt bra övningsbeskrivningar!

Blev lite fler magövningar med, pilatesboll, medecinboll och viktplatta på bröstet. På boxpasset blev det magvarianter med slag, vrid, nerputt från kompis osv...

Pe


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback