Lördagsdate!

25 Sep, 2010 - 21:14 ☆ glada dagar


Lördagkväll. Andra tar en grogg. Tar på sig partydressen. Går på fest. Ut på krogen.

Jag har haft en lördagsdate.
Han uppskattar mig i träningskläder och osminkad. Han tycker mina röda svettiga kinder är fina. Vi har haft en mysig timme tillsammans.

Det var höst, mörkt och kyligt. Min date höll mig varm.
Peppade mig fast jag var mörkrädd.
Fick mitt hjärta att rusa.
Min date lyfte mig över vattenpölar, bar mig över trottoarkanter, hjälpte mig i uppförsbackar.
Han drog mig till sidan när vi höll på att bli överkörda av ett gäng galningar på mopeder.
Vi funderade på livet.
Hann analysera mycket.
Han lyssnade på mig.
Fanns där för mig.
Vi funderade kring relationer. Kärlek. Vänner.
Efter en timme var vi nöjda med varandras sällskap.
Min date följde mig till dörren. Följde mig in.
Tackade för sig och för en bra kväll.
Förväntade sig inget mer.
Sen stod han stilla.
Han väntar på mig.
Finns där när jag behöver sällskap igen.
Jag vet att både han och jag vill ha en date igen.
Snart.




Pe



Kommentarer
Anna säjer:

Det finns inte dagar för dig som innebär träningsfriadagar? ;P

Du är duktig du gumman som orkar, en annan blir ju trött av att knyta skorna hehe Kanske inte så konstigt nu men sen då ska man iaf jogga en vända med dom två fyrbenta :)

2010-09-26 @ 06:53:35
Blogg/Hemsida: http://jakiya.blogg.se/
madde säjer:

hehe :)

2010-09-27 @ 16:17:24
Blogg/Hemsida: http://madeleinecarlsson.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback