20- är varmt och skönt

04 Dec, 2012 - 14:23 ☆ glada dagar

Idag är första gången på två dagar som jag tagit mig utanför dörren. Äntligen känner jag mig pigg!

-20 var inget hinder. Det var tro det eller ej ordentligt varmt på min powerwalk!
Det gäller att klä sig rätt nu när kylan och vintern kommer på allvar.

Jag säger bara ull! Woolpower! Finns inget bättre, finns inget varmare, finns inget skönare. En fin merinoull som inte kliar och som garanterat håller dig varm i vinter.

Ull är det enda som värmer även när det är blött vilket jag tycker är ett måste. Om du är ute och går och sedan stannar till blir du lätt jätte kall i andra underställ. Ullen däremot får bort fukt, andas och värmer ordentligt! Oavsett om du blir blöt. Magiskt! Och det går inte att vara utan.

Eftersom ull är ett proteinmaterial så räcker det dessutom att hänga ut och vädra, men vill man tvätta upp kläderna klarar woolpower 60 graders tvätt.
Behöver jag säga att woolpower är svensktillverkat också? :)

Jag har även testat springa i ullunderställ nu när det har blivit kallare ute och jag älskar det. Hej då syntet underställ som får mig att frysa ihjäl så fort jag stannar upp några sekunder.
Välkommen varma och sköna löparrundor hela vintern!

Glöm inte fötterna! Spelar ingen roll hur varma skor du har om du har dåliga strumpor. Bomullssockar blir du fuktig i vilket betyder att du kommer att frysa om fötterna! På med ullsockar och du slipper blåa tår.
Äntligen är vintern här!
Som jag kommer mysa i vintervärmen ;)


Kommentarer
zanna säjer:

säljer ni sånna underställ?:) och vad kostar dom ?:)

2012-12-04 @ 16:11:11
Blogg/Hemsida: http://zholmen.blogg.se
Ullis säjer:

Hej! Skönt att du fått komma ut nu. Blir det något cx och sh'bam med dig imorgon, månntro? Och vågar man sig dit? ;)

2012-12-04 @ 17:31:39
Blogg/Hemsida: http://ulliso.se/blog
Anonym säjer:

Det borde jag också ha, har frusit till is idag!! Härligt att du är fri magsjukan! :) Kram

2012-12-04 @ 22:39:20
Blogg/Hemsida: http://emelielarssons.blogg.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback