Blicka bakåt inte framåt?

23 Okt, 2014 - 14:54 ☆ glada dagar
Dagens instagram bild är denna;



Throwback thursday. Fenomenet på instagram. 
Jag tycker det är härligt eftersom jag då får lägga upp bilder från tävlingen i somras och leva på gamla meriter. 👊😉 

Men går ju inte bara att leva på att man en gång minsann var i tävlingsform. Nej här är det upp till bevis till att man kan bli ännu bättre än sommaren 2014. 

Den viktigaste motivationen ska ändå vara dig själv. Tävla mot dig själv och inte alla andra. Jag blir motiverad av att se bilderna från dieten och tävlingen eftersom det får mig att vilja bli bättre. 

När jag får en dipp ser jag igenom bilderna och tänker "jag ska göra det igen och då ska jag vara ännu bättre" 

Visst kan man ha förebilder i många athleter runt om i världen och vill bli lika stora/deffade/starka/vältränade som dem. Men men men. Jag måste jämföra med mig själv och min resa. Strävar jag ständigt efter att bli bättre än jag var förra gången så kommer det att ske en utveckling. Nej jag kanske aldrig blir lika bra som som dem jag ser upp till men jag kan bli en bättre version av mig själv och det är det viktigaste. 

I en tävling kan du aldrig veta vilka du möter. Någon kan ha tränat 10 år mer än du, någon kanske inte är ren vilket är svårt att tävla emot, någon har bättre förutsättningar osv osv. Fokusera på dig själv och skit i alla andra. Så länge jag jag jag hela tiden utvecklas så måste jag vara nöjd. 

Jag kör stenhårt efter min kropp och mina förutsättningar. Jag vet att jag är 100 % ren. Jag vet att det krävs hårt jobb. Jag vet att resultat inte kommer av sig själv. Hårt jobb = resultat. Enkel matematik. Bra. Då kör vi på det kompisar! 👊 

Vad har du för mål?

 Vad stoppar dig? Just det. Ingenting 

Vi hörs! 
Pe 


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback