När det skapas magi

14 Apr, 2015 - 23:02 ☆ glada dagar
Jag tänkte fortsätta lite på det här lyckotemat.
Ibland tänker jag att "tänk om folk kunde ha min vardag och se hur grymt bra den är".
Jag ska ger er lite utdrag från min dag och visa på hur magi kan uppstå.
 
Väckarklockan ringer och jag känner mig utvilad. Vilken skön känsla. Kaffet smakar ljuvligt. Jag äter 2 rostade mackor med skinka och en stor talrik gröt. Varenda morgon tänker jag på hur jäkla gott det är med frukost. Som vanligt är jag vrålhungrig när jag stiger upp.
 
Jag har en fantastisk danslektion med en grupp elever som inte kan det svenska språket så bra. Att få möta dessa barn i dansen är obeskrivligt. Vi använder oss av kroppsspråket. Dem skrattar. Jag skrattar. Går åt sidan och tittar på dem när dem dansar loss. Jag känner hur jag får gåshud på kroppen. Det är helt fantastiskt att se dem. Det behövs lixom inga ord.
 
Efter arbetsdagen kommer jag hem och lyckas få till en god korvgryta. Jag är sämst på att laga mat så varenda gång jag lyckas få till något ätbart blir jag så glad. Dessutom var det gott. Herregud vad jag åt..
 
Iväg till mitt andra hem step in. Som jag älskar detta gym. Blir glad bara av att öppna dörrarna och kliva in. 
Ikväll var det dags för mig och min vapendragare Sofia att släppa nya releasen i Bodycombat. Vilket drag. Vilken energi. Vi var taggade till tänderna och det finns nog inget roligare än att få instruera tillsammans. :) Många fantastiska deltagare hade vi på passet också. Ja det går ett lyckorus i kroppen efter varenda bodycombat pass. 
 
Efter passet sprang jag upp med svetten rinnandes och krigsmålning i ansiktet (är det ny release så är det;)) för att träffa bästa sjukgymnasten Johan. Det känns som att vi böjar få någon sorts ordning på mina knän och allt annat som racklar. Jag vet att jag kommer få ordning på kroppen. Det känns hoppfullt och hela jag ler när jag känner att jag för varenda dag kommer närmare målet. Att köra tunga knäböj och kunna springa intervaller. :) 
 
Landar hemma i soffan. Tar en lång varm dusch. Dricker ett glas cola zero och tar en snus. Tänker som jag tänker varenda gång jag dricker cola, "shit vad det är gott med cola".
Strukturerar upp morgondagen. Längtar efter att se vad den kommer bjuda på.
 
Magi skapas om du öppnar ögonen och ser den. Magin finns överallt. Ser du den?
 
Petra
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback