dagboksminnen

18 Aug, 2009 - 01:52 ☆ glada dagar
Okej det här inlägget kanske är roligast för mina syskon att läsa... Det är ett dagboksminne. :)
Skulle precis gå och lägga mig men fastnade åter igen i att läsa mina gamla dagböcker...
Jag har tänkt att jag ska läsa alla innan jag tar beslutet om jag ska kasta bort dem eller vad jag ska göra...

Datumet är den 19 Oktober 1997 (en månad och två dagar efter min 13års dag)
"Min familj är underbar men det händer ofta att det är bråk och stök hemma hos oss.


Min älskade storasyster heter Madde och hon fyller 20 år i November.  Madde och jag pratar alltid jätte mycket tills Pappa säger att vi ska gå och pladdra någon annanstanns eller att vi ska hålla käft.
I början tyckte jag inte om Maddes kille Johan, för hon hade inte tid med mig. Men nu börjar jag vänja mig och jag tror att han är en okej kille. Första gången han var hos oss tyckte mommo att han hade stora skor.
Med min storasyster kan jag prata om allt och jag får låna kläder av henne när jag ska gå på disco. Jag tycker verkligen om henne och hade inte klarat mig en dag utan min storasyster.


Min storebror heter Mathias och han är 16 år. Det är Matti som alltid får alla att skratta och han är ganska knäpp men jag tycker mycket om han ändå. Matti spelar hockey och han är målvakt. Jag tror att han är ganska bra. Vi brukar gå och titta på hans matcher och det är roligt.


Lillebror heter Niclas men kallas bara för Nicke.
Han är 11 år och går i 5an. Han är liten och späd och har lockigt hår.
Vi  bråkar ofta men jag tycker om han jättemycket. En gång slogs vi med hockeyklubbor.
Nicke spelar också hockey och vi brukar titta på hans matcher också. Han är utespelare men har provat att stå i mål. Jag tror han är bättre som utespelare.


Jag gillar hela min familj förutom när jag är på dåligt humör!
Vi är en riktig hockeyfamilj. Till och med brevlådan sitter fast på en gammal hockeyklubba.


Jag är 13 år och har halvlångt brunt hår och blåa ögon. Jag är ca 152 cm lång. Mina älsklingsfärger är blå och grön. Jag gilar att läsa och skriva och prata och skratta och åka slalom. En bra egenskap hos mig är att jag verkligen kan skratta när jag inte är på dåligt humör. Ibland önskar jag att jag var född till kille för tjejer kan vara så falska och killar är oftast bra på idrott.
Jag älskar att sova. helst på morgonen. Jag kallas för Pe och det gillar jag."

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback