Dagens recept!

04 Feb, 2009 - 15:17 ☆ glada dagar
Det blev ju en braklunch istället för frukost.
Resterna från gårdagens middag var faktiskt godare idag än igår:)

Tänkte att jag måste dela med mig av recepet för det är så otroligt gott!
Det luktar så gott i hela köket också under lagningstiden, bara därför är det värt att testa!
Kycklingfiléer med fetaostpasta!




Kyckling

2 kycklingfiléer tinade
1 msk olivolja
saften av en halv citron
En halv hönsbuljongtärning
1 dl vatten
En halv tsk torkad basilika
En halv tsk torkad timjan
salt och peppar

1. Skär kycklingen i mindre bitar.
Hetta upp oljan i en kastrull på medelvärme och fräs bitarna några minuter utan att de tar färg.
Salta och peppra

2. Häll i vattnet. Tillsätt citronsaften, buljongtärningen och örtkryddorna. Låt allt småkoka på låg värme tills kycklingen är genomstekt, cirka 15 min.

3. Smaka av med eventuellt mer salt och peppar.

Pasta med fetaost

200 g pastasnäckor eller annan pasta
50 g fetaost
Hackade blad och stjälkar av en halv kruka basilika
2 msk hackad persilja
1 msk hackad gräslök
Hälften av en pressad vitlökskyfta
1 msk olivolja
svartpeppar efter smak

1. koka pastan i rikligt med saltat vatten. Enligt anvisningen på förpackningen

2. Medan pastan kokar, mosa ihop alla de övriga ingredienserna med en gaffel i en skål

3. Häll den avrunna pastan i skålen och blanda väl.
Servera genast!

Enkelt och gott så se till att testa!

När jag letade bland mina kokböcker och receptböcker igår hittade jag en gammal goding!
"ung i köket" som jag fick av mamma i julklapp 2003:)
Det var där jag hittade ovanstående recept!
Glömde fota mitt fina resultat i köket så tog bilden på kycklingen från boken. Nästan lika fin som min blev! haha

Ät och må!


Kommentarer
josefine säjer:

muuums! låter gött ;D

2009-02-04 @ 15:37:06
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/
Lina säjer:

Hallå! Det är jättebra här nere och jag trivs verkligen!Ibland känns det som att jag aldrig skulle kunna flytta upp igen =)

Jag förstår att du saknar Sthlm =). Går det bra i skolan och så? Kramar

2009-02-04 @ 22:14:12
Blogg/Hemsida: http://linaenglund.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback