Snöskottning dagens träningspass!

01 Mar, 2009 - 00:33 ☆ glada dagar



Herregud.
Jag hade glömt bort hur otroligt jobbigt det här med snöskottning är!

På väg till hemlunda var det så himla härligt när solen sken och snön glittrade medans jag lyssnade på partyalbumet i min Ipod.
Ungefär 1 timme och 17min senare var jag framme och då hade jag precis hunnit lyssna igenom alla låtar i min härliga partyblandning:) Man kan säga att humöret var på topp!! :)

Kände mig som hulken när jag tog tag i spaden och började skyffla snö värre än den största traktorn!
Ja först hade jag lekt lite snömannen när jag fick plumsa för att komma fram till ytterdörren och så småningom hittat spaden... (men de är en annan historia)



Så vad händer då mitt i denna sagolika tillvaro??
Jo till att börja med går solen i moln vilket medför att fågelsången dör ut (ja jag hörde iaf nån sorts skata eller nåt liknande i solskenet)
Det blir allt kallare och den förbannade snön verkar ALDRIG ta slut!

Jag skottade o skottade o skottade.. så svetten lacka och det värke i armar o axlar...
Led gjorde jag verkligen när jag kämpade för livet med att orka tömma lasset på snöplogen...

Hulken förvandlades till en liten fjant:P

Efter ungefär 1 timme o 28 minuter var jag äntligen klar!

Då hade de börjat skymma och jag skyndade mig för att hinna hem innan mörkret skulle ta mig!

SOM TUR ÄR, så var farbror Benka o Kicki i deras stuga:D
så självklart slank jag in där och blev kvar på Hemlunda hela kvällen!
God mat o kaffe o världens trevligaste sällskap fick jag!

Plötsligt var de värt allt slit med snöskottandet:)

.... ja jag fick skjuss hem av farbror Benka sen så jag slapp gå den långa vägen hem.....

HURRA!


 
Se så fint jag har skottat! Fröken Pe är värre än en snöslunga :D

Kommentarer
Molly säjer:

Åh, tack så mycket!

Det värmer verkligen :)



Självklart ska du vara med ;)

2009-03-01 @ 01:27:44
Blogg/Hemsida: http://molkan.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback