scenbygge dag 2

22 Jul, 2009 - 20:16 ☆ glada dagar
Oj ojoj! :) jag är trött! jag har ont i kroppen!

Första dagen på scenbygget fick ingen rolig start (gårdagen). Regnet stod som spö i backen och jag var jätteblöt, jättekall, och allt var jättenytt och ganska tungt! Men under dagen började saker och ting klarna och när regnet försvann blev allting genast mycket lättare!!

Igår blev det dock en LÅNG dag. Vi började kl 8 och slutade strax före 24. Har nog aldrig somnat så fort:)

Idag slutade vi redan före 20:) haha!
Scenbygge är inte världens enklaste sak. Det är mycket tunga saker som ska upp o ner från scen, upp i taket, ner under scen... osv osv!

Idag har jag lärt mig massor om ljud o ljus på stora scener eftersom dagens arbete har handlat om just det. Stora och tunga lampor.... ojoj.. Men det är jättekul och jag lär mig ständigt massa nytt så jag är super glad över mitt festival jobb:):)

Imorgon ska jag börja kl 8 med återstående fixande. sen blir det att arbeta på scen torsdag, fredag och lördag kväll/natt!
Jag är skitnervös för att jag kanske får träffa artisterna på stora scen! :) haha! tänk att få se Måns på nära håll, jag tror minsann att han är lika söt när man får titta nära! haha! wohoo!

En gång i sthlm kom Charlotte Perelli och handlade av mig och jag blev så nervös för att se och prata med en kändis att jag höll på dö! Så vi får se om jag överlever helgen:D

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback