Vilken festival det blev!:)

27 Jul, 2009 - 15:15 ☆ glada dagar
Jag hittade min kamera! så här kommer lite bilder från festivalen.... Min sida av festivalen:)


Vi byggde ett litet tält som måns dansare skulle ha för att byta om.. men när de väl var uppe visade det sig att de inte skulle ha de längre...
Mestadels hängde jag bakom den stora scenen som jag var med o byggde och sen jobbade som stage hands på hela helgen. Där bakom hade vi som jobbade vårat lilla läger med camp Leifi:) (ett blått partytält där vi spenderade tiden mellan de var dags att rodda om för artisterna..), bajjamajjor, vakter osv osv....


När BWO och A camp spelade var det inte så jätte mycket folk... men när de var dags för hammerfall var det ös:)

Hammerfall drog nog mest publik på stora scen på fredagen!
Dem hade för övrigt inte bara med sig en sak som skulle upp på scen, det var massor!.... lite skillnad från bwo som hade två cyntar ungefär. haha....:)


 vi hann med lite fest när sista bandet hade spelat på fredag... med sporter som äppelhockey! lika underligt som det låter.... mest synd om stackarn som får stå i mål!


På lördag spelade Lena o Orup och dem drog bra publik som ville sjunga med i alla klassiska låtar:)
Haha jag tyckte iaf det var himlans roligt att sjunga dansa i neon och jagad av vargar osv osv...
För övrigt satt jag bredvid Lena bakom scen när Timbuktu spelade senare och jag blev förvånad över hur liten hon är! Hon satt i gummistövlar och diggade och jag måste säga att hon är en sjukt snygg kvinna! hejja lena ph! :)


Bäst under hela festivalen i min mening var Timbuktu! Han är så ruskigt bra live:)
Man vill bara dansa till det härliga gunget!! Jag stod både framför scen och bakom för att se så mycket som möjligt:)



Så slutligen en liten sammafattning!;
1) Att bygga scen var jobbigt men inte så farligt som jag hade trott
2) Mina 158 cm är lite för korta när jag ska lyfta grejer högt upp i en lastbil med grabbarna
3) En regnig festival är betydligt värre när man jobbar med att packa ihop skitiga grejer från backen!
4) Lena Ph är snygg,liten o nätt
5) Sångaren i BWO verkar ha jättefluffigt hår
6) Hammerfall måste ha ett helvete med att få ut tovorna ur håret efter allt head bangande!
7) Timbuktu är jättekort!
8) Orup har en cool attityd
9) Måns anlände till festivalen med stora solglasögon o såg ut som en rockstjärna! Jag stod för övrigt precis bredvid honom när han sjöng upp innan han gick ut på scen. OCH jag fick gå ut på scen under spelningen med en stol och ett mickstativ till honom! haha de ni! :)
10) Bajjamajjor är det äckligaste jag vet!

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback