En fjärils själ

11 Jun, 2009 - 14:26 ☆ glada dagar
Det är bara ett jobb.
Fåglar flyger.
Gräs växer.
Vågor slår mot stranden.
Jag ger människor stryk.


 "Jag är vacker. Jag är den störste. Ingen kan besegra mig. Jag är den snabbaste varelsen på två fötter och jag svävar som en fjäril och sticker som ett bi. Om du skryter kommer du att falla om fem...."

Innan andra ronden var slut sa han "Det här är inte rättvist" och sprang ut ur ringen och lämnade gymmet. Jag hade vunnit mina kamraters respekt och titeln. Jag hade gett honom ett blått öga och en blodig näsa. Men än viktigare var att jag hade mött min rädsla och vunnit den självrespekt och det självförtroende jag behövde för att fortsätta min boxningskarriär.


"Sonny Liston var stor och stark. Jag trodde att jag kunde vinna, men jag var ändå lite rädd på grund av hans rykte.
Sonny hade redan besegrat världsmästaren, Floyd Patterson, två gånger fällt honom efter bara dryga två minuter. Liston var farlig! Folk kallade mig en novis i jämförelse. Oddsen var sju mot ett, och det var inte till min fördel.
Jag tänkte att enda sättet för mig att komma åt Liston var genom att psyka honom.
Min plan gick ut på att göra honom så rasande att han skulle vara i fullkomligt upplösningstillstånd när matchen började och bara vilja döda mig. Om det inte fungerade hoppades jag han skulle tänka att mitt beteende var bevis för att jag var galen och att man aldrig visste vad en galning kunde ta sig till.
I vilket fall som helst hoppadesjag att han skulle glömma allt han kunde om boxning. Resten skulle jag ta hand om."





Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback