sega råttor och traktorer. Jag bara leker!

10 Nov, 2009 - 00:22 ☆ glada dagar

www.fotoakuten.se

Ja man skulle ha ett gäng leksaksbilar!
Tänk vad skönt att bara gå in i en värld där man lastar lite sand med traktorn i sandlådan....
Ju mer jag läser om hur viktigt det är med leken så önskar jag att de senaste 20 åren inte gått så fort! Så jag kunde sitta där i sandlådan och brumma o lasta skopan....


www.fotoakuten.se

Kanske därför jag är danslärare! Jag vill aldrig sluta leka och gå in i fantasivärldar....
Samma sak med träningen. Jag måste ständigt vara i rörelse och gå in i en låtsaslek som kan jämföras med att visualisera som en sorts mental träning...


www.fotoakuten.se
Om jag vill vara en seg råtta så får jag vara det..

När jag visualiserar att jag ska springa snabbare eller få in ett bra slag så kan jag i min fantasivärld inte misslyckas! För det är inte på riktigt och då är det jag som bestämmer hur det ska bli....:)
Lek är inte på riktigt och därför finns heller inget krav på prestation:) Rätt skönt att tänka så ibland...


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback