svårt lätt eller mittemellan?

14 Apr, 2010 - 23:09 ☆ glada dagar
Jag ska bara skriva några rader om det här med att hitta balansen när man ska lära andra. Vad är enkelt och vad är svårt? Vad är jobbigt och vad är lätt?? Den där balansen som kan vara lite klurig. Ibland kan jag tycka att det är lite svårt att tänka sig in hur andra människor ser, känner, tolkar, tycker o tänker... även om jag nog ser mig själv som en rätt bra människokännare...





Jag är som alla andra skitbra på många saker - det jag är bra på tycker jag är enkelt! Så fungerar det ju:)... det svåra är då att veta om andra är bra på samma sak, och om mina steg och övningar är enkelt för någon annan? Det går inte att veta innan för alla är bra på olika saker och har olika lätt för att lära. Allt det där vet man ju och som lärare och instruktör tänker man kanske extra mycket på det.



Allt jag gör kan inte passa alla såklart, det vore väl nästintill omöjligt. Men jag hoppas att mycket passar många :) Ju bättre jag själv blir på något, ju starkare jag blir och ju bättre kondition jag får så blir det att jag höjer gränsen för vad som är enkelt utan att tänka på det. Förstår ni hur jag menar??



Jag gör en dans med lite hoppsa steg för det är ju enkelt... eller? plötsligt ser barnen helt slut ut och jag inser att några hoppsasteg faktiskt kan vara jobbigt...
Några raka slag här blir ju bra och lagom lätt... tills jag ser att deltagarna skakar av mjölksyra..

haha okej nu kryddar jag lite :) Men jag ser det samtidigt som en av mina styrkor, att jag utmanar dem jag tränar både i danssalen och på gymmet att jobba lite hårdare och orka lite mer! :) Sen är det så att eftersom vi är olika så passar vissa saker bättre och vi föredrar en viss lärare och instruktör. Så måste det ju vara.


Jag vet inte vad jag ville få sagt med det här inlägget egentligen.. men kanske att man ska tillåta sig själv att få vara riktigt bra på något! Och bara för att något inte passar en själv betyder det inte att man är dålig! Jag hoppas att mitt sätt att vara passar så många som möjligt och att dem andra hittar sin favorit instruktör eller lärare eller vad det kan vara. Jag är inte bra på allt! Men det jag gillar och gör ofta blir jag bättre på :)

Den här balansen får man ständigt ha i tanken iaf! Ta in människorna runt omkring sig. Och ni ska veta att jag ser alla mina deltagare och elever! jag lyssnar på er så kom gärna med feedback och frågor :)

Har ni något ni tycker är svårt? vad är eran kluriga balans? Jag är nyfiken så tell me!!!

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback