Det finns inga monster!

18 Aug, 2010 - 23:33 ☆ glada dagar


Onsdagsmys!
Jag och storasyster har ägnat några timmar på stan. Självklart blev det en fikapaus. Gå på stan med syrran utan att fika är som att... som att gå på stan med Faster utan att fika. hihi :) Dem är båda två riktiga fikatanter ;) Mysmys!



Man behöver fikapaus om man ska orka gå på stan....

Jag har bland annat fyndat dessa;



Att fröken Pe går på stan utan att köpa skor är som att.... som att... ja något konstigt i alla fall :)



En bok att ha i undervisningssyfte och lära mina danselever och andra barn/ungdomar jag tränar. Utifrån boken arbeta med olika teman om kroppen i dansundervisningen osv.. Helt perfekt!



En peppande skylt till mig själv att hänga ovanför sängen eftersom jag är så förbannat mörkrädd & rädd för monster under sängen!! (och det är inget skämt! Varför tror ni att jag fortfarande sover med min mjukisdjur TIGER?)



En skylt att hänga på dörren så mina kompisar vet vart jag är om jag inte är hemma....



Jag o Syrran tog en springtur nere vid havet (mot grötvik) ikväll. Så underbart! Nu har jag ändrat mig igen och skulle flytta till Halmstad imorgon bara för havet och springturer! Jag är så imponerad av syrran som gjorde ett jättejobb! (syrran och träning är inte direkt bästisar;))

Jag försökte ta det lugnt för jag känner mig lite bubblig i hjärnan av förkylningen som verkar vara på G. Men var tvungen att leka av mig för det var så magiskt att springa vid havet!!! Jag blev helt till mig! Körde lite fartlek, spurtade som fan- joggade tillbaka till syrran-spurtade osv..., sprang upp på sandkullar, hoppade över stenar... Det var så ROLIGT :)


Har varit riktigt onsdagsmys i Halmstad idag. Lovely!

Jag hoppas jag vaknar pigg som en lärka imorgon med alla tecken på förkylning bortblåsta, för jag längtar ner till havet igen. Vill bara springa springa springa!

Puss och godkväll
Fröken Pe



Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback