Nu blir det spännande....

19 Aug, 2010 - 11:20 ☆ glada dagar



Hej på er snyggingar! Förhoppningsvis känner ni inga förkylningstecken?

Jag har laddat upp för att förhindra att en dundersjuka ska bryta ut. Visserligen fick jag veta under min tid på Danshögskolan i Sthlm att Berocca typ är bluff. Att det innehåller så mycket överskott av grejer som kroppen inte kan ta åt sig och det enda som händer är att man kissar ut allt...

Trots det så känns det ändå bättre att ha vitaminladdat på morgonen! :) Vad säger ni? Funkar det? Eller är det helt enkelt bara skit?? Åsikter tack :)

Jag har haft lite rethosta under natten men annars känner jag mig rätt okej faktiskt. Kanske inte blir dödssjuk ändå! *hoppas hoppas*

Nu är det detta som gäller;

JAG OCH EN CYKEL. ENSAMMA I HALMSTAD. DETTA KAN SLUTA LITE HUR SOM HELST. N, HAN VET OM HUR JAG ÄR OCH ERBJÖD SIG ATT KÖPA EN KOMPASS TILL MIG. TACK N, DEN SKULLE NOG BEHÖVAS!

/PE


Kommentarer
Erica säjer:

Alla B- och C-vitaminer är vattenlösliga och precis som du säger så kissar vi ut överskottet av det vi får i oss eftersom kroppen endast kan ta upp det den är i behov av. I brustablett Berocca är t.ex. C-vitamininnehållet mer än 8 ggr av behovet av C-vitamin. En del studier som gjorts har faktiskt visat att extra vitamintillskott av askorbinsyra (alltså vitamin C) både kan ha en förkortande samt förmildrande effekt på förkylningen (dock väldigt liten effekt). Andra studier har visat raka motsatsen. Däremot kanske placeboeffekten (alltså att det "ändå känns bättre att vitaminladdat) av att ta en vitamintablett kan hjälpa att man blir friskare... Du verkar ju äta nyttigt och varierande, så jag tror knappast att du har någon vitaminbrist. Det är faktiskt väldigt ovanligt att man har B- eller C-vitaminbrist i Sverige. Framförallt veganer har större risk att få brist på en del B-vitaminer eftersom de varken äter kött eller dricker mjölk. Jag tycker att du kan boosta din kropp med lite extra vitaminer om du känner att du är på väg att bli sjuk, även om det kanske är kasta pengarna i sjön lite... Man ska inte underskatta placeboeffekten! Att äta några extra apelsiner eller dricka citronvatten och dricka några extra glas mjölk fungerar också lika bra!

2010-08-19 @ 21:02:33
Blogg/Hemsida: http://erreb.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback