sno grejjer är bra grejjer det blir 30 grejjer

02 Dec, 2010 - 00:13 ☆ glada dagar
Jag snodde den här listan från Anna som i sin tur hade snott den från någon annan. Som en rolig grej tänkte jag att jag skulle skriva några rader från listan. Kanske varje dag. Kanske varannan... Kanske ibland. Vi får se ;)

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick
 
Så jag börjar med

Dag 1 - presentera dig själv

Petra Lindmark. Mina vänner säger Pe. Min familj säger Pe. Jag har kallats för Pe i hela mitt liv att jag ibland tror att jag heter det. Mamma har kallat mig för fröken också, Inte fröken som i bemärkelse av en lärare utan fröken som en tjej. Hänger ni med?

Nu är jag däremot en fröken på riktigt. En dansfröken. En fröken Pe!

Jag är även instruktör på Piteås bästa gym ;) Och träffar dem bästa deltagarna varje vecka. Jag älskar det verkligen! Träning är viktigt för mig, utan träning kan jag inte andas och leva.

Sen jobbar jag i en butik också. Där vi säljer arbetskläder, arbetsskor, profilkläder och en miljon andra saker. Jag stor trivs med det jobbet. Skulle kunna tänka mig att bli byggarbetare (eller wws-are, eller målare, eller snickare, eller lastbilschaffis) för att få ha ett par snickers arbetsbyxor. Eller flytta hem till Kiruna och ta jobb i gruvan så jag kan köpa den snygga varseljackan i goretex....

Ja jag kommer från Kiruna och älskar Kiruna. Kirunabo i hjärtat det ska jag alltid vara. Kiruna är magi. Ja inte så magiskt att jag vill flytta tillbaka dit kanske, men jag älskar att fara hem.

Pe, alltså jag då, älskar att sjunga. Nynnar alltid på något. Skuttar runt. Dansar runt. Hoppar runt. Allt blir så mycket roligare om man hoppsar när man ska förflytta sig. Älskar vintern och skidåkning, snowboard, fjällen! Fjällen fjällen shit vad jag vill till fjällen!

Det var jag det. Roligare än så blir det inte.

Puss
Pe
  

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback