äntligen träning och Ingo!

01 Feb, 2010 - 23:30 ☆ glada dagar
Det kändes så SKÖNT att träna igen. Visserligen har det varit otroligt skönt att vila flera dagar, vilket är ovanligt. Kommer ha extra träningspepp nu hela veckan känner jag. Det började redan idag på boxningsträningen! Kändes härligt att svettas, bita ihop, kämpa... Ni vet det där som träning för med sig!


Körde funktionell styrketräning med boxarna. En boxare måste vara smidig, seg, stark, uthållig... så tycker det är perfekt att köra övningar som involverar hela kroppen. Dem körde så jädrans bra ikväll! Vilka grymma boxare det kommer bli! :)
Avslutade med lite pulshöjare.eft 3 övningar på 30 sek direkt efter varandra utan vila. x3! Upprepa alltså 3 gånger.
Vila 30-40 sek mellan varje set.
Övning 1) Trampa varandra på tårna. Snabba fötter som rör sig. högt tempo
Övning 2) Gå in i infight och "brottas" mot varanda. Håller hela tiden emot och trycker med hela kroppen
Övning 3) Höga knän och raka slag i högt tempo

Jag vann på tradera idag! Ett boxningsprogramblad från 1958! Med Ingo Johansson. Var mest på kul jag budade. Men nu känner jag mig nöjd! Ska rama in det och göra en tavla! Oj så snyggt det kommer bli!!

Ni ska få se det när jag får det! :)
Här kommer en bild på Ingo iaf!

godkväll
pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback