inspiration

12 Feb, 2010 - 21:27 ☆ glada dagar

Det blev favoritfredags passet i eftermiddags... Spinning och styrka med Mia. Måste hylla min kollega Mia för ett skitbra pass! Hon är så duktig ska ni veta, bra upplägg och alltid en sådan härlig energi! :)
Spinning 30 min och eftersom det är rätt kort tid blir det intensivt. Sedan styrka 30 min.
 
Jag intalar mig alltid på kortare pass, att jag verkligen måste orka hålla max... haha och det orkar jag! Blir så mycket lättare psykiskt med vetskapen att passet är kortare och då måste jag ge järnet för att få ut så mycket som möjligt... Det var så härligt att bara cykla som en galning! :)

Med en bra instruktör blir allt så mycket lättare dessutom! Tack Mia! Jag är faktiskt allergisk mot dåliga instruktörer! Det är det värsta jag vet... inte för att jag tror att jag kan göra det bättre själv, men för att jag har en föreställning och förväntning inför varje pass och vill såklart få ut så mycket som möjligt av träningen! Då blir jag bara så negativ om passet inte når mina förväntningar... Behöver ju förvisso inte alltid vara ett dåligt pass, kanske bara så att det inte passar mig!

Jag vill ju altid ha full fart och typ fullt ös medvetslös känslan när jag tränar, och finns det nå något värre än att knappt vara trött efter träningen?? Då känns det bara som att jag har slösat min tid på något som jag hade kunnat spenderat i gymmet på egen hand istället....

Jag väljer i stort sett bara jobbig gruppträning, och som person klarar jag inte av lugna pass.. Om det är ett högintensivt pass eller styrkepass typ bodypump eller något, SKA passet vara jobbigt. och jag vill ha en instruktör som peppar mig för att orka mer... Det är för mig vitsen med gruppträning. Annars kan jag som sagt träna själv i gymmet.... Hänger ni med hur jag tänker??

Att jag har så höga krav på instruktörer blir såklart att jag har extremt höga krav på mig själv som instruktör också! Om jag har instruerat ett dåligt pass är jag arg och besviken i flera dagar och ger mig fan på att jag ska göra det bättre nästa gång!! Inför ett pass vill jag alltid ha tid att gå igenom det och jag tänker på mina pass i stort sett dygnet runt... Vill känna mig förberedd och det är mitt jobb att prestera bra pass för deltagarna som är där! Så är det bara! Jag måste vara bäst! Och när jag inte är det får jag prestationsångest och blir förbannad.. inte alltid så bra egenskap kanske... för trots allt är man ju inte mer än människa!

Det var det... HURRA för personer som sprider inspiration, energi och träningsglädje!


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback