lagom kan aldrig vara bäst

16 Feb, 2010 - 13:00 ☆ glada dagar
Jag tänkte inte skriva ett till inlägg... men kom att tänka på ordet lagom när jag tog fram dammsugarn och tänkte att "äsch det är ju bara lagom dammigt"...
(prylkoll.se)

Det där jädrans lagom. Jag är verkligen en lagom tjej! Jag är lagom bra på allt men inte RIKTIGT bra på något. Vilket gör mig förbannad... Jag vill också vara riktigt bra på något! När det handlar om idrott och sport är jag lagom bra på allt jag gör... Jag är inte dålig i sportsammanhang men jag är inte heller riktigt bra på något särskillt område!



När jag höll på med musikal en tid var det samma sak. Jag var lagom bra på sjunga, lagom bra på dansa och lagom bra på teater. Inte riktigt bra på något.. bara lagom.

När det kommer till dansgenrer... är jag lagom. Inte riktigt bra i någon speciell stil men lagom bra i alla...

Ja sådär fortsätter det i allt jag gör! Lagom bra på att laga mat. Jag är inte snygg men inte heller ful.. är lagom..
Jag är inte rolig men inte heller tråkig.. alltså lagom...
Jag är inte jättestark men inte jättesvag.. lagom vältränad


Jag är inte lång men inte heller jättekort.. lagom längd
Jag är en lagom bra instruktör i allt jag instruerar, inte jättebra i något. Men lagom bra på allt..

Jag var ingen dålig boxare men inte heller bäst... lagom bra

Jag hatar lagom! Lagom kan aldrig vara bäst!
Är för inspirerad av OS där människorna verkligen har en grej dem är riktigt riktigt bra på!
Måste hitta mitt som jag kan bli riktigt bra på...

Hmmm.. lagom hit och lagom dit... suck

Kommentarer
Mia säjer:

Vännen! Nu måste jag kliva in i ditt inlägg. Av alla saker jag skulle kunna kommentera om Pe som lagom väljer jag detta: Hohooo Petra!! Du är inte en lagom instruktör. Du är 100% engagemang, teknik och inspiration. Det är aldrig lite lagom kul när du kliver in i salen. Det är alltid väldigt givande att teama med dig! Du är en väldigt bra instruktör. Naturligtvis kan vi alla utvecklas och bör väl fortsätta göra så. Jag kan tycka det är sunt att ha den strävan (och SOM du har den). Däremot måste man också in i nöjdrutan ibland. In i nöjdrutan, flicka!

2010-02-17 @ 07:06:15

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback