triceps

06 Feb, 2010 - 17:46 ☆ glada dagar

God lördag på er!

Idag har jag kört ett snabb tricepspass hemma och sedan for jag på Mias Body combat pass.

Började med tricepspress bakom nacken. 12 rep 3 set på varje arm. 


sedan kickbacks med viktskiva..
15 rep 3 set. Avslutade med att pumpa i "uppeläget" 20 gånger (utan att sträcka ner underarmen hela vägen)


Till sist blev det tricepsarmhävningar. tills jag helt enkelt inte orkade längre. 3 set


Sedan for jag på Mias Bc pass, och det var så skönt att bara stå där bak och köra järnet! Körde passet med viktmanchetter runt handlederna. Var en aning jobbigare och en roligare utmaning... som instruktör vänjer sig kroppen med all combat efter ett tag så roligt att ta det ett steg till.
Köpte två olika vikter för handlederna idag. 0.5 kg och 1 kg! Är ju kul ibland att utmana när jag kör mycket combat och boxpass... Armarna blir rätt bra på att slå till slut :) hihi så det behövs en chock ibland..


dessa fina lila finns på intersport.

de stora 1 kg kan kännas lite klumpiga... men jag får vänja mig tänker jag. :)

Det blev en härlig träningslördag iaf!
Min kollega Elisabeth har satt upp träningens 10 budord i vårat omklädningsrum! haha jag avslutar med dem orden!
Håller ni med??


ska inte tas på för stort allvar kanske...

Pe


Kommentarer
madde säjer:

kan du int dela med dig av din fina muskler till mig?? Vill också ha!! :)

2010-02-09 @ 19:53:27
fröken pe säjer:

hade såklart delat med mig om det gick! :) du får komma och träna med mig en vecka madde, så ska du se hur lätt det är att få muskler... hihi :)

2010-02-09 @ 22:24:02

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback