Äta efter träning?

13 Jan, 2010 - 22:51 ☆ glada dagar

Det här inlägget är till dig Jenny :) ja till er andra också förståss...

Kan bara tala för mig själv och vad jag brukar äta efter ett träningspass på kvällen.
Direkt efter ett träningspass är jag alltid ordentligt hungrig! (eftersom jag oftast äter 1.5-2 timmar före ett träningspass så hinner det alltså gå några timmar....) Direkt efter jag har tränat måste jag ha något innan jag hoppar i duschen.
Oftast blir det:

En banan!

Eller en;
Gainomax recovery
Gainomax.

Det är lätt att ta med sig till gymmet och det brukar ta ett tag innan jag kommer hem och kan fylla på med mat.
Sedan äter jag antingen middag en gång till. Kan vara tex kyckling och ris, kött av något slag osv..
Annars blir det (kanske för ofta haha) faktiskt mackor! Det godaste som finns enligt mig är att fika på kvällen när jag kommer hem efter att ha tränat. På mina mackor brukar jag oftast ha:


Keso och ägg tex.. eller mosar avokado istället för smör och sen på med keso och några tomatskivor!
Älskar keso! Eller så tar jag en avokado och delar på mitten och lägger massa keso i varje halva och lyxar till det med lite örtsalt! (såå gott!)


Avokado är både gott och nyttigt! :)

En annan favorit är naturell yoghurt som jag blandar med lättkesella. Strör över lite hackade nötter, ibland skivar jag ner en banan eller någon annan frukt... rena himmelriket!

Jag brukar se till att få i mig kolhydrater och protein iaf! Vilket är lika viktigt att äta innan träningen!
Det är inte så att jag tänker jätte mycket på vad jag äter på kvällen, men undviker det som inte känns bra helt enkelt... Äter jag en middag nr 2 kan det kännas lite tungt i magen om jag ska lägga mig kort efteråt... men det är ju en smaksak... Oftast gör man ju felet att man äter för lite efter träning, så speciellt efter ett riktigt jobbigt pass tvingar jag mig att fylla på kroppen även om jag inte skulle vara vrålhungrig!

Någon som vill dela med sig av lite kvällsmålstips??

STOREBROR tex, kan inte du vara snäll och skriva några tips:)

Lycka till med träningen Jenny, synd att du inte är här och kan komma på mina pass :) hihi Kör hårt och glöm inte att äta!:)

Petra


Kommentarer
emil säjer:

http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen

2010-01-14 @ 08:28:32
Jenny säjer:

Tack så mycket! Kände att jag ville fråga någon som kan och vet så man inte äter för mycket..eller för lite. Det är verkligen synd att jag inte kan gå på dina pass, har testat combat en gång, det gick ing´e vidare. Men det är säkert roligt när man testat några gånger. Men du kör ju mycket annat också. Tack än en gång!

/Jenny

2010-01-14 @ 14:02:56

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback