för mycket träning

20 Jan, 2010 - 12:57 ☆ glada dagar

Jag insåg just att ett tidigare inlägg lät lite dumt.. att jag inte tyckte jag hade tränat så mycket förra veckan, men var ändå ca 10 pass... Jag menar inte att det är det rätta att träna kring 10 timmar i veckan för alla.
Klart att det finns en risk att det blir för mycket av det goda! det är inte lite att träna 10 timmar i veckan, det är inte så jag menar!


Men som instruktör tar jag inte alltid ut mig till max och då känner jag att jag vill komplettera med egen träning. Vissa pass måste man såklart ge mer än max som instruktör för det är ju lite därför jag är där! samtidigt som man ska prata och ge instruktioner vilket gör att jag inte kan ta ut precis allt eftersom det endast skulle leda till flåsande i headsetet..

  

Med egen träning kan jag lägga fokus på att bli starkare och få bättre kondition för att på så vis också bli en bättre instruktör! För mig känns det viktigt men det är en svår balans... om jag inte känner mig helt slut efter ett träningspass tänker jag att det mer är lite underhållning och kör på lite fler pass.. DUM tanke ibland...

Det jag vill säga är att 10 pass i veckan är inget jag anser vara det rätta eller funka för alla! 3 träningsdagar i veckan är utmärkt! eller 2 dagar! eller 5... eller 1... Känn efter i din kropp! Har man inte tränat så mycket kan man inte köra på och träna 6 dagar i veckan.


I mina inlägg skriver jag om min träning, hur det känns, hur ofta, hur mycket... men det är inte så att jag tycker att alla ska göra som jag! och som sagt... det kan bli för mycket av det goda, lyssna bara på hur jag berättar om en ond kropp med ömmande axlar och dylikt. Nu måste jag vila axlarna lite och istället köra annan träning. springa eller spinna...

 

(Favorit i repris med gamla bilder)

lyssna på kroppen och njut av träningen! :)

Pe


Kommentarer
Lisette Lahti säjer:

Hej,

Jag hittade din blogg för någon dag sen och jäkla vad bra du skriver, beroendeframkallande haha!

Ha det bra!

2010-01-20 @ 14:29:42
Blogg/Hemsida: http://lisettelahti.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback