kommentarer på det?

17 Jun, 2010 - 10:26 ☆ glada dagar
Hej och hallå på er. Jag ska bara snabbt klargöra inlägget igår om kläderna.

Det var inte så att jag på något sätt ville få sagt att jag är liten och mager som kan ha små storlekar. NO NO NO! Jag slogs bara av tanken att storlekarna måste ha blivit större på speciellt Gina Tricot. Eller så är deras kläder tacksamma för min kropp kanske.. Jag är en bitig tjej som har problem med att få jeansen över vaderna och tshirts är alltid för snäva över axlarna och armarna- om jag vill ha en tjejig tight modell.

Så därför slogs jag av tanken att plötsligt behöva gå ner i storlek för att inte se ut som en potatissäck! Till viss del beror det nog på att jag är ganksa kort, 158 cm för att vara exakt, och som sagt ganska grov på dem centimetrarna. Detta oversize mode får mig att se ännu större ut än vad jag är kan jag tycka! Kort och grov och sen då stora kläder ovanpå det! Ser ju inte riktigt klokt ut... haha

Hänger ni med i mina tankar här? Kanske därför jag anser att storlekarna har blivit större? För att kläderna plötsligt ska vara gigantiska? Inte allla modeller såklart...

Och det är ju skillnad på butik och butik. Ibland får jag ju handla storlek L också för att rymmas med mina breda axlar ;) haha. Och storlek jättestor för att få in baken i jeansen! Jag ville bara säga att på Gina Tricot kände jag mig plötsligt som en liten fis, vilket kändes märkligt!

Och då tänkte jag på tex min syster som är jätteliten. Kort och späd. Hur ska hon och andra små tjejer hitta kläder om jag som är normal kommer i xs? Vad finns då kvar lixom?

Kommentarer på det?

Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback