Min kärlek

16 Jun, 2010 - 22:40 ☆ glada dagar

Det är något som är så härligt med att låta slagen smattra, svetten rinna, känna mjölksyra i ben och armar, kämpa mot någon, kämpa med någon... Jag talar såklart om boxning!

Det är min kärlek! Kvällens boxpass var som vanligt en fröjd att få instruera. Efter att själv ha tränat många år, varit tränare och instruktör så är det en kärlek för mig som inte går att beskriva! På många träningspass tränar man för sig själv. På boxpassen får vi ta in varanda. Puscha våran partner att orka mer. Vi kämpar med varanda och vi kämpar mot varandra! Det är något med parövningar som inte går att få på något annat pass!

Ska tipsa om en av kvällens övningar;

1)
 

Stå på alla fyra. Spänn åt magen och ryggen. Sparka bakåt med höger ben mot en mitz. (Lättast på stor mitz) Tänk på att lägga kraften o träffa med hälen, och inte sparka för långt ner. Det ska kännas i rumpan och baksida lår! Jobba 40 sek och byt sedan direkt ben.

Jag lovar det bränner till ordentligt! :)

2)


Efter att ha jobbat 40 sek på varje ben ställer sig personen med mitz framför dig och du slår upp en arm i taget. Växla hela tiden arm och jobba i 40 sekunder! Tänk på att fortfarande hålla en stark mage och rygg och låt det bränna i axlarna ;)

Har blivit lite av en favorit övning både för mig och deltagarna. Det kommer fler tips någon annan dag!

Puss och godkväll
Pe


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback