Måndagkväll

17 Maj, 2010 - 22:38 ☆ glada dagar
Ja det har varit en härlig dag! Sommarvärmen håller i sig och jag äääälskar det.



Det är något som gör att jag dras till vattnet när solen skiner. Efter spinningpasset for jag utanför stan och planerade danslektioner och dylikt i solen! Härligt härligt!



Sedan lagade jag en god middag, och for efter det iväg till kvällens danslektion. Eleverna var jätteduktiga! Nästa vecka blir det genrep och föreställning :)



Jag bestämde mig för att sedan köra kvällens boxningsträning utomhus. Vem vill gå in och träna när solen skiner och det är kring 20 grader varmt?? Det var så härligt! Log när jag kom hem och skakade bort gräs från träningskläderna! :)
Idag fick boxarna öva att stå på händer bland annat. Det är helt suverän träning för styrka i axlar, bål, balans... Sen gjorde vi lite armhävningar när vi stod där upp och ner för att göra det hela ännu roligare :)



Nu kvällsfika och stretcha! Jag tog cykeln till Ica och handlade lite härligt kvällsfika och annat gott för en stund sedan. Skönt att komma ut med cykeln, men det var ingen jätte bra idé att ha en stor axelväska, med mycket tunga grejer är det svårt att hålla balansen på cykeln sen...

hoppas ni har haft en härlig dag också! Jag har förresten ett mål/utmaning som jag ska klara i sommar! Ska visa ett smakprov på vad det är imorgon... Lite mer styrka i axlarna så ska det banne mig gå ;)

Godkväll
fröken Pe

Kommentarer
Erica Björnström säjer:

Hej Petra!

Snubblade in på din blogg och jag kommer att fortsätta läsa! Jag visste inte att du tränade så mycket.. Jag pluggar själv till nutritionist och har ett år kvar (minst :/ ). Precis kommit igång med träningen efter flera års uppehåll. Ska bli roligt att fortsätta läsa här och få lite inspiration! Som du skrev går ju kost och träning hand i hand! :)

Ha det bra och träna på!

/Erica

2010-05-18 @ 01:12:49
Fröken Pe säjer:

Hej Erica! Vad roligt att du hittade hit, och jag hoppas du vill fortsätta läsa. Så roligt att du läser till nutritionit, vart är den utbildningen? Måste vara jätte intressant :) Då får du gärna skriva lite tips och råd här!! Skulle vilja vara bättre på det området själv :) Lycka till med studierna och ha det så fint!

2010-05-18 @ 09:38:16
Erica säjer:

Utbildningen (3-årig kandidat) är i Stockholm på Karolinska institutet i Huddinge.

Det är verkligen jätteintressant att lära sig hur kroppen hanterar näringsämnena. Nu i veckan börjar vi med lite idrottsnutrition.

2010-05-18 @ 15:44:27

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback