man kan bara tänka en tanke åt gången....

25 Nov, 2010 - 22:06 ☆ glada dagar
Såhär är det. Man kan bara tänka en tanke åt gången. Det går inte att tänka flera tankar samtidigt. Därför ska man ersätta varje negativ tanke med en positiv! För att på så vis slippa dem där onödigt dåliga tankebanorna.

En människa har en förmåga att älta ett problem omkring 600 gånger. Tänker man en dålig tanke 600 gånger blir det till slut sanning. Då vill kroppen o hjärnan anpassa sig efter skit tankarna man har haft. Inte okej!



Ni ser ju. Stödbältet är på. Skit. Kände av ryggen inatt. I morse.
Sedan kom den då, smällen. Jag skulle böja mig ner och knyta skorna och det small till i ryggen.

Tårar i miljoner. skrik och smärta. Akut till en sjukgymnast. (tack till killarna på star som kunde ta emot mig!) 
Han knäckte lite här och masserade och sträckte ut.
Mina tårar sprutade. Sjukgymnast 2 kallades in. Tack till Johan för akupunkturen! Och tack för hjälpen med att få på sockar och täckbyxorna. Jag var som en invalid. Tur det finns snälla människor när någon verkar vilja mig något ont.

Ont när jag går... eller ja jag har knappt kunnat gå... Ont när jag sitter. Kommer knappt in och ut från bilen. Eländes elände!

Det sitter i ländryggen på vänster sida. Musklerna är stenhårda och det lär väl behövas både nålar och ström för att få dem att slappna av. En strålande smärta ner i skinkan och baksida lår. Bara jag nu inte har något fel med diskarna. Åter igen eländes elände!



Har fixat lite nödproviant i alla fall så jag ska överleva kvällen! ;)



Och jag ska läsa Mark Levengods bok. Hans böcker brukar få mig att bli lite klokare. Dem är så fantastiska.

Ersätt en negativ tanke med en positiv. Lyssna på en låt som gör dig glad när du sätter dig i bilen, innan du kommer hem, innan du ska på jobbet! Bra tankar bra tankar! :) Det hade alltid kunnat va värre Pe! Skrattar man blir åtminstone eländet lite lättare att ta sig igenom!

Det är bara en månad kvar nu. En månad. Jag säger bara det att jag har sådan fantastisk tur som har mina 3 syskon! Jag älskar dem mer än allt. Mer än allt! Dem ger mig styrka, mod, lycka, kloka ord, pepp, skratt, uppskattning. ja allt ni kan tänka er. 

Tack ni är fantastiska!!! Och det är bara en månad kvar tills vi ses.....
En jävla månad.


Skratta vänner för det är ni värda!

Kärlek
Pe

Kommentarer
Erica säjer:

Är det ryggskott du har fått? Hoppas att du blir bra i ryggen snart. Jag har också provat den där vita chokladen, jag tycker att det var gott med en bit.. inte en hel kaka (som är lätt att trycka när man väl har börjat)! :) Krya på din rygg. Du får knapra på värktabletter och röra på dig försiktigt.

2010-11-25 @ 23:22:07
Blogg/Hemsida: http://erreb.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback