En lång dag. En trött dag. En bra dag. En "hurra för mig" dag.

18 Okt, 2010 - 18:23 ☆ glada dagar



JAAA! Efter att ha väntat i flera flera veckor har jag det nu i min hand! Mitt examensbevis!! Äntligen säger jag bara. Äntligen.

Nu såhär efter 4.5 års studier på högskola kan jag inte riktigt förstå att jag har gjort det. Jag klarade det även om det under alla år har förekommit några mörka och tunga studieperioder. Nu är det klart. Inge mer ångest för tentor. Inget mer pluggande. Inga tråkiga papper att läsa. Inga uppsatser att skriva. Inget magont och stress. Inget mer pluggande nätterna igenom med litervis av kaffe för att hålla sig vaken....

Hmmm.. på sätt och vis känns det lite sorgligt samtidigt nu när jag sitter med beviset i min hand. Så fantastiskt roliga år det var på Danslärarutbildningen. Jag kan längta tillbaka till musikhögskolan. Till danshögskolan. Till stämningen. Till danslektionerna. Jag saknar mina klasskompisar!

Men samtidigt: HURRA för mig. Ett stort jäkla GRATTIS till mig! En klapp på axeln till mig! Det här måste jag fira!! Jag gjooooorde det! :)



Har varit en lång dag
. Först jobbat på gymmet sedan kl 6 imorse. Städat och fejjat och gjort fint så ingen ska halka på svettfläckar eller liknande. Alltså en grym insats av mig! :)

Sedan var det dags, första dagen på nya jobbet! Kändes spännande och skitroligt!

Vi hade en introduktion i arbetskläder o skor idag. Jag tror jag fattade ganska mycket i alla fall.

Som att målare (konstigt nog) har vita arbetskläder. Golvläggare har gråa arbetskläder. Och hantverkare kör på svarta eller blåa arbetskläder.

Arbetsskor finns i olika säkerhetsklasser. Spikskydd är bra att ha i sulorna. Man vet aldrig när det finns risk för att trampa på en spik....

Varselkläder finns i färgerna jättegult och orange. Gult syns bäst. Det är jättegult. Alltså syns man jättebra.

Jag kommer bli grym på att hjälpa kunderna bland arbetshyllorna känner jag på mig! yeee ;)

Nu ska jag stressa med att göra massa jobbsaker.

Sen ska jag KRAMAS!!!!!
som jag har längtat!

Puss
Pe


Kommentarer
Linda säjer:

Grattis till lärarexamen!!

Är det på Grolls du jobbar? I så fall får du hälsa Terese från mig!



/Linda

2010-10-19 @ 08:54:26
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback