imorgon smäller det! och några snorkråkor på det!

19 Okt, 2010 - 22:45 ☆ glada dagar
Godkväll Piiiiiiiteå!


Mina nya Nike kläder


Rethosta och en kliande känsla i halsen. Det är vad som har hänt med min envisa förkylning. Fortfarande snorig och lite skrovlig i halsen. Hostandet gör mig tokig. När man minst anar det så exploderar det ut en hostattack!

Jag försöker hålla mina baciller för mig själv dock! När man jobbar på ett gym är det inte direkt populärt att sprida förkylningsbaciller runt omkring sig.



Viktigt att tänka på är att;

- försöka hinna känna när hostattacken börjar bubbla och snabbt slänga huvudet till sidan (förhoppningsvis står där ingen kollega som får någon hostig slemboll över sig)

- När det killar i näsan dyker man ner i armvecket ifall att en jätte nysning är på gång (bättre att torka av resterna från en nysning från sin egen tröja än att från någon annans...)

- Tvätta händerna typ hela tiden för att inte sprida baciller i allt man rör vid (har faktiskt gett resultat som jätte nariga händer och därav massa handkräm)

- Gömma det gröna snorpappret i papperskorgen så den som kommer efter inte behöver ta del av slaaajmet.

- Märka sin vattenflaksa med text som VARNING FÖR ETT ÄCKEL VIRUS eller DRICKER DU FRÅN DENNA DÖR DU eller PE´S OCH INGEN ANNANS eller DRICK PÅ EGEN RISK eller något annat avskräckande

Man måste vara en bra medmänniska i förkylningstider helt enkelt.



Jag läääängtar efter att få hoppa i träningskläderna och orka köra på som vanligt igen. Nästa vecka kanske! :)

Dock smäller det imorgon! Premiär för Zumba style! Yeey. Egentligen är jag inte i form för att träna riktigt men kan inte ställa in passet denna vecka också. Det får gå helt enkelt. Dessutom får jag hjälp av fantastiska Anna vilket är guld värt!




Avslutar med att säga att det går bra på mitt nya jobb också. Idag har jag sålt ett par varselbyxor bara en sådan sak.





Och sist men inte minst
så finns det inget bättre än att få krama mamma o pappa efter flera flera veckor utan att ha sett dem. (och när man dessutom har känt sig ensam och sjuk!) Igår när jag for till mor och far började jag gråta i bilen på vägen dit bara för att det kändes så skönt att ha dem hemma igen! :)

Förkylningen gör mig nog extra känslig. Ringde brorsan igår och när jag skulle lämna mobilsvar började jag också gråta! Jag grät för att jag saknar dem så jädrans mycket! Och för att jag längtar efter att få se min brorson så det värker i hjärtat. STOREBROR, LINA OCH VIKTOR JAG LÄNGTAR EFTER ER!



Nu orkar ni ändå inte läsa mer så jag sätter punkt.

Pe


Kommentarer
Viktor säjer:

Faster, inte ska du gråta. Vi ses snart, det smäller bara till vet du. Fram tills dess får du titta på farfars videofilmer. Jag håller på att öva att lära mig le..mammas tjatar ihjäl mig med "titt-ut"-leken. Jag har ju till slut inget val än att le så hon blir nöjd. Tack igen för den fina bodyn, strumpor o nappar. Nu ska vi iväg på återträff med föräldragruppen så mamma ska klä mig tufft med jeans o t-shirt. Det verkar vara viktigt det där med att se tuff ut!! Pussar o kramar i mängder till dig faster! Mamma o pappa skickar pussar till dig oxå. muss, muss, muss....

2010-10-20 @ 08:58:49
Rebecca säjer:

Halloj där petra! Skit snygga träningskläder!

2010-10-20 @ 10:54:12
Blogg/Hemsida: http://aspegrenrebecca.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback