kvart i sex ragg. och jag är lite sne

27 Sep, 2010 - 23:41 ☆ glada dagar


Först av allt: Det har varit en underbart vacker höstdag! Solsken, vackra träd, frisk luft. Underbar dag!



Solsken = spring i benen Så det blev en springtur på grisberget (världens bästa löparspår) i ca 1 timme.

Efteråt satte jag mig på golvet med svetten rinnande, njöt av en kopp kaffe och en frukt. Och kände mig bara så jädrans höst glad!! :)



Senare hade jag en myskväll med världens finaste Amanda.
Vi tog en promenad. Hamnade på en sportaffär. A skulle ha nya joggingskor. Jag skulle vara med som stöd men kunde inte låta bli att dreggla över ett par Nike Lunar glide. Eller låta bli att prata medecinbollar med en expedit.




En helt vanlig måndag kan man lära sig mycket.
"Kvart i 3 ragget- en lördag natt efter krogen" byttes ut mot "kvart i 6 ragget- en måndag kväll på en sportaffär" Haha!

A fick veta att platta skosnören sitter på plats bättre än runda. Snacka om världsupptäckt!




Och tydligen är jag sne!
Det sa en man till mig när jag stod på en platta som analyserade mina fötter. Antingen är du sne i bäckenet eller så har du ett ben längre än det andra. Du pronenar också. Och belastar för mycket fram o bak på foten.



Jahapp då är man inte som man trodde då... sne och jävlig.... Lite halvdan sådär. Det är inte varje måndag man får veta det!

Vi storhandlade sedan på Willys. För första gången köpte jag alvedon på annat ställe än apoteket. Det kändes märkligt. Jag kände mig som en skurk. Som en drogmissbrukare. Mycket konstigt.

Sedan tog vi den långa promenaden hem till mig och fixade världens största och godaste sallad och hade myskväll!

Underbara måndag....

Pe



Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback