Så sant som jag heter Pe

29 Sep, 2010 - 14:31 ☆ glada dagar



Hej vänner!!

Idag är det onsdag hos fröken Pe, vilket betyder att det borde vara onsdag hos alla er andra också!
Solen skiner. (vilket den verkar göra varje dag numera och det gör mig så fantastiskt GLAD!)

Ikväll har jag endast ett Boxpass att instruera vilket ger mig tid till att sedan träna vad jag vill. Det känns som att det är en perfekt dag för spinning, RPM ikväll :) Eller ett ryggpass i gymmet.





Igår var jag ju då hos sjukgymnasten för att få reda på hur konstig jag egentligen är...

Mina fotleder är så fruktansvärt stela och överbelastade så hälften vore nog! Sjukgymnast E var som min räddade ängel igår. Han slet och drog och försökte lätta upp i lederna vilket kändes så skönt och det blev genast så mycket bättre!!

Eftersom det är så stelt i fotlederna har jag en dålig rörlighet vilket i sin tur leder till att jag belastar för mycket fram och bak på foten. Önskvärt är att få en bättre rörlighet för att på så vis kunna belasta hela foten bättre.

Jag fick även en genomgång av ryggen som var det bästa som hänt mig på mycket länge! När man tränar en hel del blir man lätt överansträngd och stel lite överallt. Ja man kan känna sig som en liten betongklump vissa dagar... haha.

Herr sjukgymnast ska fixa ett par sulor till mig som ska hjälpa till att få en bättre rörlighet i mina fotleder och som gör att jag belastar mer rätt. Det hela kommer bli mycket mycket bra känner jag på mig! :)

Nästa vecka ska han få "misshandla" mina leder och rygg igen vilket jag ser fram emot!
Jag kommer bli en ny fröken Pe!

- Ska få ett stort tack som hängde med mig och träna igår!
Det blev triceps och bål i gymmet och sedan body combat! Det är så roligt att ha med sig någon på gymmet. Man blir extra peppad och får hjälp att lyfta tyngre. Så tack tack N för en skit rolig kväll igår! Och grattis på din dag idag! :)





Idag ska jag njuta av en härlig dag med träning, jobb och skratt. Så sant som jag heter Pe. Och heta Pe har jag ju gjort i hela mitt liv- så mer sant kan det inte bli!

Puss på er ni fantastiska läsare
/





Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback