Rygg och spinning

29 Sep, 2010 - 22:59 ☆ glada dagar
Spinning RPM och sedan ett snabb ryggpass. Skönt skönt!

Blev dessa övningar.


Enhands hantelrodd.

Förberedande: Ställ dig antingen längs bänken så du har ena benet uppe för stöd eller likt bilden. Den ena handen ska vara på bänken för stöd under övningen. Ta upp en lämplig vikt och ha rak rygg.

Utförande: Lyft stadigt och kontrollerat upp hanteln nerifrån och upp tills överarmen är parallellt med ryggen eller över. Gå sedan tillbaka till utgångsläget och upprepa övningen.

Kom ihåg:
Låt ryggen göra jobbet och inte biceps

Aktiverade muskler:








När jag avslutade med ryggresningar höll jag på dö. :)
Hade inte benen så högt som på bilden (men det måste jag testa nästa gång).
Jag gillar verkligen ryggresningar. Det tar i ryggen, rumpan och baksida lår så jädrans bra!

Idag kändes det extra mycket i baksidalår efter spinning passet!




RPM 48 från Super saturday!

/Pe

Kommentarer
Sofie säjer:

hejsan :) tänkte höra med dig om du vet vilken övning som man bäst kan träna bort "fläsket" som man har bak på ryggen, jag ser på den bilden du lagt upp (2a bilden) så är det en del av det jag försöker träna bort.. Det som är nerifrån och upp mot armhålan.. förstår du? tacksam för svar :)

2011-02-10 @ 20:54:07
Blogg/Hemsida: http://sfalkjonsson.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback