Dag 13- den här veckan

13 Apr, 2011 - 08:33 ☆ glada dagar
 DAG 13- DEN HÄR VECKAN

Ja jag uppdaterade inte så bra i helgen eller dagarna efter det. Så här kommer en snabb update.

Fredag natt
jobbade jag och rev scen efter Jerry Williams spelning i Luleå på Coop Arena.
Det var jag och grabbarna som var där.... Det är väldigt tjejtomt på sånna här jobb. Kanske bara är jag som är dum nog? Hmmm...? Tjejer kan också bygga och riva scen!

Men jag erkänner att det ibland är lite tungt och jobbigt om man är under 160 cm lång och inte har 80 kg kroppsvikt att lägga bakom när man ska skjuta stora case upp på lastbilar o dylikt....

Jag åkte på att packa lastbilar den här gången. Med min längd är det inte direkt det lättaste när alla lyft är tunga och framförallt höga. Men allt går om man vill som det så fint heter! :) Och det gick fint som snus. Jag, Andreas som var lång och en tredje kille var ett så jädrans bra team! Haha det bara flög case i våran lastbil minsann.

Jag var ovanligt pigg efter jobbet men lite trött i kroppen.


Lördag= fint väder=spring i benen



Lillebror
var i Piteå i helgen också. Så jag har skrattat med han både lördag och söndag. Vi fick för oss att det går jättebra att ta ut möbler genom fönstret! (eftersom verandan hade svällt och det inge gick att få upp dörren tillräckligt mycket)



kaffe och läsa tidningen i solen. Och Lillebror och J har byggt om min hall. HAha! Trodde det skulle sluta med att allt bara var nerskruvat och kaos. Men det blev toppen! :)

Jag blev också slagen av både brorsan och J i airhockey och fotboll. Skit. J var ju inte direkt dåligt på att uppmärksamma detta! haha



Ja han är verkligen en charmör den där J när han vinner över mig...

Söndag var det dags för Zumba i Rosvik igen. Alltid lika roligt att vara där! Men jag kände mig lite matt i kroppen...

Nu till rubriken dag 13- den här veckan

Måndag:
Jobb, Zumbapass och boxningsträning. Jag gick in i väggen. På boxningen var det som att det bara tog stopp. All energi var borta. Matthet i hela kroppen. Det bara gick inte. Det sa bara poff så var energin borta. Svin läskigt. Jag kan inte röra mig. Jag orkar inte....

Tisdag: Poff sa det så var energin tillbaka igen. Bodycombat pass och gym med Erik. Kände mig pigg igen. SKönt.

Idag onsdag och då är det Zumba och Box som gäller ikväll. Nya danser på Zumba. Upp med pulsen och svettas. Bara dansa. Blir härligt! Jag hoppas deltagarna tycker om det! FInns det någon bättre låt än denna just nu?

Dansa dansa jag vill bara dansa



 


Japp ikväll blir det att dansa till denna! Missa inte :) Shit vad jag älskar den!!

Sen så gäller följande för denna vecka; Torsdag stan med mamma, fredag middag med Elin, packa packa packa, lördag zumbapass på piteå havsbad, lördag KIRUNA! Jag far hem hem hem! Söndag eller måndag drar jag till Riksgränsen och är där en vecka! Wihooooooo!!!

pe



Kommentarer
Jenny Älvsbyn säjer:

Klart vi tycker om dina pass dom är bara bäst =)

Kul med nya låtar och danser, men lite svårt (för oss som saknar tacktkänsla å är stel som en pinne) Men KUL är det =)

Vad bra att du ska ta semester nästa vecka för det gör jag med. Ser fram emot 2 härliga veckor uppe i fjällen. Men kommer tillbaka i maj =)

2011-04-13 @ 10:44:34
Ea säjer:

Vilket superbra Zumba-pass det var ikväll!!! Ett par gånger kanske det krävs innan det sitter... :-D Mycket härlig energi och glädje!



Hoppas att du får en härlig vecka i fjällen och njut av ledigheten!

2011-04-13 @ 20:52:54
Blogg/Hemsida: http://famcleves.blogspot.com
Linda säjer:

Ett riktigt kalas-pass idag Petra! :D Finallåten en ny favorit med riktigt rolig koreografi.



Ta hand om dig och njut av semestern! :)

2011-04-13 @ 23:19:57
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback