Upp o ner!

11 Aug, 2011 - 10:47 ☆ tankar o drömmar

                                    Okej hjälp mig lite här är ni snälla! Ge mig några råd. Är jag galen?




                               


Det känns upp och ner. Bak o fram. Avigt. Jag vet inte riktigt vad egentligen. Jag är kanske skitdum som inte vill ha jobbet i Kiruna eftersom det mest troligt hade varit mitt.... Jag kommer till ett vägskäl där jag bara vill skrika och hoppas att någon ska välja väg åt mig.  

Ni vet när man väger för o nackdelar mot varandra hela tiden så det till slut blir rena cirkusen i skallen. Jag vill bara kasta mig på golvet och skrika VÄÄÄÄÄLJ ÅT MIG NÅGON!


Jag vill inte alls ha jobbet. Konstigt. Jag borde vara eld o lågor för att kanske kunna fara o dansa i min hemstad. Men icke. Noll. Känner ingenting för det. Ångesten är att jag BORDE vilja ha det. Att andra tycker att jag borde vilja ha det! Andra andra andra.... blä blä blä


Såhär är det, jag Petra Lindmark har utbildat mig till danslärare i 4.5 år för att det 3e året komma på att "hmmm jag kommer nog inte vilja jobba heltid som danslärare och undervisa barn, jag kommer istället att använda min utbildning till andra saker"

Jag vill vidare. Ser fram emot PT utbildningen i November (något som jag har längtat efter dem senaste 5 åren) och min dröm är att komma igång med mitt företag och förhoppningsvis få lite jobb inom dans o träning.

Jag ÄLSKAR DANS! och jag älskar att undervisa så det är inte det. Det är bara det att jag älskar träningsbranchen mer än bara dansläraryrket. Jag har visioner. Drömmar. Jag har sagt det förr, jag vill stå på en stor scen och instruerara. Jag vill förmdela träningsglädje till alla!!!

Jag vill jobba med träning i fler former än att undervisa dans i skolorna. Jag vill göra det också. Men inte bara.
Därför kära läsare har jag tagit beslutet att stanna kvar i Piteå. Jag är kanske galen! Men om jag bortser från galenskaperna ska jag här peppa mig själv med endast fördelar med att jag stannar i Piteå!

1) VÄNNERNA!

2) Fredagkvällar o Suschi med Mändy

3) Instruera på Step IN - jag älskar det så tok mycket!! kan inte vara utan det!

4) PT utbildningen (hade innneburit att jag inte hade kunnat gå den annars eftersom det kräver heltid under 3 veckor. Varje dag.)


Haha ;) Kom med fler fördelar!! jag behöver pepp pepp pepp nu! Kan ha tagit ett beslut jag bittert får ångra.

Puss
Pe


Kommentarer
Sofia säjer:

Du ska aldrig göra någonting för att andra tycker att du ska göra det! Biggest mistake ever.



Tack för ditt svar! Skönt att höra att du äter en blandad kost och inte går på LCHF eller något liknande. Det har blivit en sådan hets kring detta på slutet. Jag föll till och med dit själv för trenden.



2011-08-11 @ 11:10:04
Blogg/Hemsida: http://sofiaholgersson.blogg.se/
Linda säjer:

Följ ditt hjärta Petra - det är mitt bästa råd! Man ska aldrig göra saker för andras skull, eller något som är det till synes förnuftigaste om hjärtat säger något annat. Go with the flow, livet leker och du har massor med möjligheter att lyckas med dina drömmar! :D



Tycker också att du tänker rätt när du inte förkastar hela danslärarutbildningen utan ser möjligheterna i den kunskap du fått via den. Kunskap är ingen tung börda att bära och felaktiga val, misstag och motgångar är aldrig förgäves om man väljer att lära sig något av dem och ta med sig gobitarna vidare i livet. ;)

2011-08-11 @ 11:53:21
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com
Linda säjer:

Och som svar på dina fina kommentarer:



Tack för din pepp Petra, jag ska se till att masa mig snarast möjligt till Step In och låta dig och dina kollegor inspirera mig ännu mera och låta träningsglädjen fylla kropp och själ. :D Tyvärr blir det inte nästa vecka då jag åker bort men jag ser fram emot både BC och Zumba! Och vad gäller tårtan får jag helt enkelt baka en ny och ta med ;)



Haha… :D ”Koppla av. Om du hinner” - Klockrent! ;) Typisk mig att aldrig ta mig tid till just det men ska göra mitt allra bästa nu. Jag åker iväg för lite TLC hos mams och paps några dagar och kanske det miljöombytet kan göra susen? :)



Svärfar är massör så jag brukar normalt gå till honom men då har jag en reserv om han inte skulle ha tid. Tack för din omtanke Petra – den värmer! :)

Kramar

2011-08-11 @ 11:57:42
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com
Josefin - SAME OLD STORIES säjer:

Håller med det som andra här har skrivit - välj aldrig det du tror att du borde välja, välj det som känns rätt. Och när du ska ta reda på om något känns rätt lyssnar på på hjärtat, inte på hjärnan! Det här blir skitbra, du är så grym så det ordnar sig! Tänk inte så mycket, bara lev, det tror jag du är riktigt bra på att göra! =) <3

2011-08-11 @ 12:58:00
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/
Sofia säjer:

Det är så himlahimla svårt att ta beslut - att bestämma något som i sin tur betyder att man utesluter något annat. Att inte veta vilket beslut som är "rätt", att inte veta vart man kommer att hamna beroende på vilket alternativ man väljer! Men sen kan man inte fundera ihjäl sig heller! Att överanalysera och fundera för mycket kan istället göra allting onödigt komplicerat. För inget av besluten kan väl egentligen bli katastrof? En klok person sa en gång till mig när jag gick runt och funderade: "Livet är en enda stor chansning!" Jobbigt att höra just då, men sen har jag insett att det ju är lite så. Kanske är det en chansning, men sen är det ju upp till en själv att forma varje beslut till vad man vill att det ska vara! Lyssna bara på vad magen säger för stunden :)

2011-08-11 @ 21:20:43
Blogg/Hemsida: http://cloudberries.blogg.se/
Jenny. säjer:

Låter som du fattat rätt besut iallafall. Jag hatar att måsta välja, helt värdelös på att ta beslut. Kanske lär jag mig det när jag blir stor. ;).

Din personliga massör är väl oxå en anledning att stanna i Pite, även om man inte ska göra saker för andra så är han ju ändå ett plus för Pite. =).

//Jenny.

2011-08-11 @ 23:21:12
Blogg/Hemsida: http://jcarpediem.blogg.se/
Ally säjer:

Hej vännen! Jag förstår dig PRECIS! Vårat yrke är inte det enklaste och jag är också livrädd för att fastna, fastna i något som blir någon slags slentrian och rutinmässigt. Jag har precis startat firma vid sidan av min anställning än så länge men jobbar halvtid som danslärare vilket jag tycker räcker gott och väl!



Jättefin blogg förresten! Kolla gärna in min hemsida: danslarare.se vi hörs vännen och lycka till med allt du tar dig för!

2011-08-15 @ 15:40:35
Blogg/Hemsida: http://www.danslarare.se
Carro säjer:

Det här är ett självklart fall där man ska gå på magkänslan, så kör hårt på det du tror på! Och nä att välja väg är inte lätt men ibland måste man. Men det bästa är att saker inte är skrivna i sten, man kan alltid ta en annan väg senare om det känns rätt!



Med tanke på vilken grym danslärare du är så kan jag bara tänka mig hur grym du är som instruktör när du gör det som du verkligen brinner för!



jag gillar din blogg btw, även om jag får lite "shit jag borde verkligen försöka bli lite mer fit-ångest" hahaha, men det kommer! :D



kram!

2011-08-17 @ 23:31:24

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback