jag är 22 men ser ut som 15. eller?

20 Jan, 2011 - 23:00 ☆ glada dagar
Boxning, Box, Bodycombat, Spinn, Styrka, Zumba, Danslektioner, MAQ, Funkykidz.... Mycket pass som ska planeras, förberedas och övas in. Jo ibland blir jag trött. Även om det är bland det roligaste jag vet!

Det är så skönt när ett pass eller lektion sitter som klister i kroppen och man bara behöver tänka på att leverera det fullt ut. För mig är det som magi när alla pre cue sitter och man har full koll på nästa rörelse. När man säger rätt saker på rätt plats, när deltagarna/eleverna hänger med. När jag inte behöver tänka utan bara kan köra. När jag vet hur och var jag ska visa nästa rörelse. När jag kan musiken som min egen snusdosa....

Magiskt ja. Men då behövs det tid. Öva planera reflektera förbereda. Japp jag önskar varje dag var någon timme längre! För jag vill ha magi både för mig själv och för mina deltagare/elever.





Det är bra jag har mitt fina skrivbord och träningskontor så jag kan planera och grejja.
Och min stora whiteboard tavla där jag kan skriva upp extra pass som jag ska ha och annat små tjafs :) Annars glömmer jag så lätt även om jag tror att jag har stenkoll.




När det är kursstarter och nya pass går hjärnan alltid lite på högvarv några dagar. Men det är bra.... man måste hålla igång tankeverksamheten och kreativitetet för att inte bli helt dum och bekväm....



När det tar stopp och hjärnan känns som ett stort svart hål kan man alltid snurra några varv på kontorsstolen. Skriker man wiiiiii samtidigt är det nästan som att åka karusell!


Följande utspelar sig mellan dansfröken och elever:

"Petra hur många år är du?"

Ja vad tror ni. Gissa.

"Är du 17?"

Nej jag är äldre än 17

"Är du tjuuuuuugo?"

Haha nej jag är faktiskt äldre än tjugo

"Jaha men kan du vaaaaaa 22?"

Nepp. Ganska mycket mer än 22.

"Va!? men du ser ändå ut som 15. Men det är nog för att du är så kort. Man kan tro att du är typ 22 fast du ser ut som 15. Vad rosa skor du har"

Ja... det får man väl tacka för. Inte för att jag har någon ålderskris men...

Tack till Elin min fina vän för en härlig kväll. Salladsätande, musikplanering till boxpassen och prat om allt och inget. Det är verkligen torsdagslyx!

Nu hopp i säng.

Fröken säger godnatt med ett skratt

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback