Kläder för vältränade

02 Jun, 2011 - 22:39 ☆ glada dagar




Date med finaste Mändy hela förmiddan = kärlek

Vi åt en sallad. Drack islatte. Diskuterade baktid och framtid. Skrattade som vanligt. Pratade kärlek och karlar. Planerade stora företagsplaner.

Funderade tex på idén om att skapa kläder för träningsmänniskor! Detta är verkligen ett problem kan jag tycka. Är man vältränad får man inga kläder. Tjej tröjor är ofta tighta, inte kul om man är bredaxlad och har överarmar som knappt kommer in i ett par jeans.

Bitiga killar har också problem och detta pratade vi om med Tomas på MQ. Skjortor som sitter bra upptill på biffarna blir för fladdriga i midjan. Eller så ryms inte latsen in i skjortan...

Om man har XL ska man tydligen vara tjock som kille. Inte vältränad och lång.

Någon som känner igen sig?

Vad tycker ni om modet egentligen?

Okej att jag kanske inte passar in i normen för tjejer. Lång och smal. Kort och smal. Vara kort och samtidigt bred = svårt att hitta kläder. Träningskläder är bäst! Jag känner mig alltid snyggast i träningskläder :)

Tjejer ska ha smala armar och pinnar till ben. Om man ska komma i kläderna. Eller? Nej alla kläder är inte så. Men många.

Håller ni med? Eller passar kläderna er perfekt? Inbillar jag mig?







Blev en springtur ikväll också. Motvind och jobbigt som attan.

Men solen sken och för en stund när jag sprang så fort att jag knappt fick luft kändes det magiskt.

Ja tills jag föll ihop på altan hos mamma o pappa. Men solen sken då också så när jag kunde andas igen och tittade upp kändes det återigen magisk.

Jag tror de är pollen i luften. Jag tror jag känner av det. Lät som jag hade astma när jag kippade efter luft. Måste ha låtit som jag skulle dö. haha.


Nu ska jag kasta mig bak för soffkanten och göra absolut ingenting. Eller shit jag har ju morgonpass imorgon kom jag på. Jag måste sova. Tjingeling!

Pe


Kommentarer
Anonym säjer:

Håller med! Det finns alldeles för få kläder som sitter snyggt om man t ex är bredaxlad som tjej. Känns liksom mindre kul att behöva ha large på tröjorna för att man ska kunna få av dem... Det vore inte helt dumt om vi införde nya normer som sa att alla får se ut precis som de vill, och det spelar ingen roll om det innebär biffig och vältränad eller osunt spinkig..

2011-06-03 @ 18:46:55

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback