som en trasdocka ungefär

31 Mar, 2011 - 23:19 ☆ glada dagar
Torsdagkväll hos fröken Pe.

Jag tar ett djupt andetag. Kastar mig på mina stora kuddar som ligger på golvet och sluter ögonen en stund. Fantastiskt skönt. Vilken dag. Stressklump i magen från det att jag vaknade kl 8 imorse. Det är en känsla jag inte tycker om, den där dumma stressen....



Direkt efter butiksjobbet stressade jag som en tok för att hinna till danslektionen med mina Bliss elever. Blev 5 min sen och kände mig som en katastrof. Man ska inte komma sent! Kände huvudvärken komma smygandes och insåg att jag inte hade ätit sen lunch (alltså kl 11. och nu var klockan 17.30).

Jag hinner inte äta vilket är katastrof för jag behöver mat konstant. Det dåliga är att när jag är stressad och har mkt att tänka på så känner jag ingen hunger eller matlust. Ni känner säkert igen er? Inte inte inte bra.

Mina danselever är så duktiga och fina så det är inte klokt alltså! Dem har så mycket energi och idéer så dem fick mig att glömma både huvudvärken och ignorera en kropp som skrek efter energi! :)




Direkt efter min danslektion var det dags för Bodycombat!

Jag o Sofia teamade idag igen. Stort tack till Sofia för utan henne vet jag inte om jag skulle ha hållt koll på någonting. haha. Kände mig lite lätt vimsig och jag skyller på för lite mat!

Men jag tycker inte att man ska ha ursäkter som instruktör. Är man där ska man leverera 100 % och ge deltagarna som är där världens bästa pass! Så är det bara. Sen är man ju mänsklig och är inte alltid på topp. Men en instruktör ska ge det som är 100% för den dagen. Mitt 100% idag kändes inte super men jag sparade iaf inte på något. Även om jag har mer energi en bättre dag :)

SÅ vad har jag lärt mig av detta? Jo att jag måste ÄTA! För utan mat och med en stress klump i magen fungerar man inte som man ska, utan blir istället en svag och skör och vimsig liten höna...




Efter BC passet hade vi möte om Funkykidz showen som äger rum på söndag. Det är körschema, godishandling, fixa funkykidz björn, ljud o ljus, musiken, vem pratar, fika... osv som ska ordnas. Som sagt på söndag smäller det. Då ska alla våra fantastiska danselever stå på scenen och glänsa :)

Hann få i mig lite mat och kaffe. Sen ett snabbpass i gymmet. Axlar o mage. Sen kom huvudvärken igen och jag for på Ica och shoppade en hel vagn full med mat. :)

Kom hem och möttes av en mörk lägenhet, massa disk som jag inte hunnit ta, snubblade över massa skor och fattade inte vad klockan var eftersom alla mina klockor verkar gå olika....



Det känns som att jag har huvet bak o fram, känner mig vimsig och slapp och slut- som en trasdocka ungefär.
Nej nu ska jag skriva upp viktiga saker jag måste komma ihåg imorgon på min whiteboard tavla och sen bokstavligt talat ramla i säng!

Godnatt och adjöken från fröken




Kommentarer
Anonym säjer:

Det märktes inte det minsta att du inte ätit och kände dig vimsig. Du var GRYM som vanligt! :) /Emelie

2011-04-01 @ 07:41:11

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback