Skallebank och postlycka

11 Mar, 2011 - 13:17 ☆ glada dagar
Klockan ringde 05.45 imorse. "NEeeeeej" var den första tanke som slog mig. Inte nu. Snälla inte redan.

En miljon snooooozningar (nåväl så lång tid hade jag inte på mig men efter ett par stycken iaf) senare så gjorde jag min vanliga "stiga upp från sängen fast jag bara vill vägra" ritual;

Jag säger till mig själv.


"Okej Pe nu är det dags. Kom igen du är vaken. Du är sviiin pigg. Det här kommer bli den bästa dagen i ditt liv. Sova kan man göra i graven. Okej det här fixar vi. Tänk på allt spännande som kan hända idag. Jag kommer träffa massa glada och fantastiska människor. Jag ska träna. Äta god mat. Solen skiner säkert. Kaffet kommer smaka ljuvligt. Let´s do it Pe. Kom igen. Kooooom igen. PÅ tre..."



Sedan måste jag alltid räkna till 3. Det är en tvångstanke jag har. Gör det alltid när jag ska kliva upp.

ett två å å å ... (fan nu måste jag verkligen upp) å å.. å treeeeee. På trean kommer skuttet. Då har jag laddat i ungefär en kvart och fullkomligt flyger ur sängen! Sen tar jag dagen med storm ;)

Hur ser erat uppvaknade ut? Skuttar ni ur sängen? Ramlar ur den? Släpar er ur den? Någon kanske knuffar ner er?





Fredagar betyder morgonpass 06.30-07.20.
Spinning & styrka. Jag älskar det passet. Hatar tidiga mornar. Älskar morgonpasset. Hatar tidiga mornar. Älskar morgonpasset. Jag är en hemskt kluven instruktör på fredagmorgon. :)

Men att starta dagen med ett träningspass är verkligen det bästa man kan göra. Man får sådan energi! Dagen blir mycket lättare....

Ja fram till lunch ungefär. Sen kan man lätt få en liten trötthet som attackerar en. Men 3 kaffekoppar och två alvedon gör susen mot trötthet och skallebank.

Dessutom är det verkligen lycka att komma hem och ha fått en avi från posten! Wihoo. Jag har fått ett paket. Oj så spännande!!!!

Nu drar jag till Luläääääää och chockar luleborna med Bodycombat så dem ramlar baklänges ;)

Puss puss fredagspuss! (för på fredagar får man pussas....)

Pe 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback