Det viktiga är att vara snygg

18 Maj, 2011 - 17:21 ☆ glada dagar
När du skrattar är du snygg. Le så strålar du. Klä dig bekvämt så du kan röra dig avslappnat. Bli lycklig över småsaker. Träna och känn dig friskare och starkare. Energifull. Är du glad så syns det, och du blir otroligt snygg!




Jag är utseende fixerad. Jag erkänner!

Jag vill se glad ut, jag vill skratta, jag vill stolt bära min kropp, jag vill känna mig snygg, ha pigga ögon, ha vackert hår och fräsch hud. Allt det där har jag. Och ni också. Se det bara!!









Jag glädjs över allt och ingenting- därför tycker folk att jag är en positiv och glad tjej. Det är inget spel för galleriet, jag tillåter mig bara att förstora upp saker som faktiskt ger glädje. Var inte så trångsydda, det gör ingen gladare! ;)






Jag tränar och känner hur min kropp blir mer atletisk, jag blir stark och rörlig. Jag riktigt känner hur bra varenda liten cell mår och det gör att jag stolt bär min kropp. Den klarar dem mest fantastiska saker så varför ska jag inte vara stolt över den?

Jag klär mig i mina nya skor och den blåa skjortan som jag tycker så mycket om, det är riktigt snyggt. Jag är snygg. Klart att jag är snygg, det finns ingen som ser ut som mig och det gör mig speciell och snygg på ett sätt som bara jag kan vara.


Man kanske blir kroppsfixerad när man jobbar med träning,
jag blir glad när jag ser resultat. Men det är viktigt att man glädjs åt av att man känner sig starkare i kroppen, och inte stirrar blint på det man ser. (eller inte ser) 

Som jag nämt i tidigare inlägg skulle jag lägga mer fokus på baksidan. Jag vill ha en starkare rygg och har kämpat med chins, ryggres, rodd och alla tänkbara övningar....

Det har gett resultat i form av att jag framför allt känner mig starkare i ryggen! Jag tycker nog mig se att jag ser starkare ut också? ;) Eller vad tycker ni?

Jag vet att jag får bättre (synliga) resultat om jag skärper till mig ännu mer. Jag drömmer om mitt sexpack och vill få mindre underhudsfett lixom bara för att testa och få känna mig riktig deffad någon gång ;)

Men jag väljer aktivt själv. Jag har inte valt att vara jätte disciplinerad med träningen eller kosten. Har känt att jag inte orkar. Och det är inte så att jag MÅSTE ha det där sexpacket, det vore bara roligt. Jag är ruskigt stark i magen ändå ;)

Allt har ett pris.

Man måste bara tänka vad man har för mål och vad man är redo att satsa för att nå dit. Det viktigaste för mig just nu är att jag mår bra och njuter av träningen. Och det gör jag fullt ut. Jag tycker det är det roligaste jag vet. Och jag vet att jag klarar av att deffa ner mig och bli jätte stor och stark och snyggare än dem snyggaste fitness tjejerna, om jag vill. Men jag orkar som inte.... :)

Jag vill bara skratta och träna.

Vad vill ni?

Pe


Kommentarer
Iza säjer:

Det syns att din träning har gett resultat. Visst har du säkert fått jobba för det, men du har haft kul på vägen! Fortsätt som du gör, du måste leva och äta gott också (inte bara strikt diet jämt) - du lever bara en gång.

2011-05-19 @ 09:03:34
Blogg/Hemsida: http://imittegetparadis.blogg.se/
emelie säjer:

Bra jobbat petra, riktigt snyggt!!!! :)

2011-05-20 @ 12:17:04

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback