jag behöver en redig whiskey

02 Maj, 2011 - 17:14 ☆ glada dagar


Tog en promenad kl 7 imorse och såg Piteå vakna till liv. Solen sken och det kändes som en fantastisk bra start på dagen.

Även i lördags steg jag upp ofantligt mycket tidigare än vad jag behövde, vi snackar före 6.00! Städade fram till 7 och tog sedan en powerwalk på 1.5 timme och drack morgonkaffe hos mamma o pappa. Galet. Galet mycket promenader och powerwalks har det blivit. Galet skönt. Men jag är galet leds! Galet leds!




Som tur är har J också varit sjuk vilket har gjort att vi har tagit promenader på kvällarna, sett film, cyklat... Det är ju betydligt roligare att vara sjuk om man slipper vara sjuk ensam!



Den här förkylningen tar kål på mig snart tror jag. Varje gång jag snyter mig får jag lock för öronen. När jag anstränger mig hostar jag som en kråka. Försvinn säger jag bara! Snön smälter, det är maj och våren är här. Jag måste ut och springa. Försvinn ditt fula lilla förkylningskräk! Gå din väg.

Upptäckter de senaste dagarna:
- Att få tillbaka en fjärrkontroll fick mig att gråta
- Nässpray beroende kan klassas som missbruk
- Jag tror jag ska snusa mindre när jag köper en stock. Det är fel.
- Jag kedjesnusar i brist på annat.
- Tror att jag behöver en redig whiskey för att ta död på lite baciller.
- En vinflaska kan man tömma jättefort.
- Om man tömmer en vinflaska jättefort kan det hända man dyker ner i toan.
- Promenader ger tillfälle att tänka.
- Jag gillar inte när jag tänker.
- För mycket tankar blir kaos.
- Jag vill bara dansa. Och hoppa. Och springa.
- Jag har träningsabstinens!

I lördags var det en fantastisk rolig valborgsfest hos Tomas och Hanna. Fantastiskt dansgolv. Fantastiska människor. Fantastiskt gott vin. Mycket skratt. Hips vips var vinflaskan tom. Några öl på det i hopp om att alkoholen skulle döda min förkylning och rensa kroppen. Önsketänkade. Fel tänkande.

"Hej toalettstolen jag tror jag stirrar ner i dig en stund om jag inte somnar här på krogtoaletten och hoppas att någon snäll själ bär hem mig och bäddar ner mig och låter mig sova i 100 år"

Som tur var (tack gud för att du fick min ordentligt berusade hjärna att bli normal igen!!) så är man ju partypingla (typ 1 gång om året numera men dock....) och var snabbt tillbaka på en lagom nivå igen efter att toagolvet var min vän en stund. Dansa hela kvällen och skratt och sång på det gjorde förståss att jag tappade rösten. Hes som en kråka.

Förkylning och vin = dålig kombo!

Söndagkväll (och nej jag var inte bakis eller mådde dåligt en sekund så det var mer förkylning än alkohol som slet på mig kvällen före) var det dags för zumbapass i Rosvik. Underbart. Trots att jag hostade och tappade rösten och inte hade någon riktig ork att andas. 

Jag är glad men vill inte vara sjuk. Det kryper i kroppen. Stundvis känns det bättre, men sen kommer hostan och hesheten tillbaka. Eländes elände. 

Det positiva är att när jag inte har tränat varenda kväll så kan jag plötsligt ställa mig frågan "jaha Pe vad ska vi göra idag då?" Det känns märkligt. Men faktiskt väldigt skönt! :)

Puss på er vänner! Hoppas ni mår bra och njuter av träningen.

Pe 




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback