Kycklinggratäng

10 Nov, 2011 - 07:34 ☆ äta bör man

4 kycklingfiléer
1 dl olivolja
2 msk kycklingfond
salt o vitpeppar
en halv purjolök
1 röd paprika
100 g champinjoner
2 msk smör
250 g haloumiost
100 g gorgonzola
2 dl matgrädde
2 dl cremefraiche
2 tsk italiensk salladskrydda
1 vitlöksklyfta

Dela kycklingfiléerna och finhacka vitlök och lägg i en skål. Häll i olja och fond. Blanda om. Strö över salt och peppar. Låt marinera i 2-3 timmar i kylen!


                             

Sätt ugnen på 200 grader.
Strimla purjolök och paprika. Skiva champinjoner. Hetta upp smör i en stekpanna. Stek purjo, paprika och champinjoner hastigt.


                             

Lägg i en smord ugnsform. Bryn sedan kycklingen i bitar. Och lägg ner kycklingen i ugnsformen.

 
                             

Sedan skär du osten i skivor och lägger över kycklingen. (Både Haloumi och gorgonzola) Det blir ganska mastigt med all ost så vill man kan man minska mängderna en aning. 

                              

Vispa grädde och cremefraiche. Sätt i salladskryddan. Häll blandningen i formen.

Grädda i ca 20 min

Tillbehör kan vara sallad, broccoli, pasta, ris, ja vad ni vill. SJälv föredrar jag sallad eftersom det blir en väldigt krämig och smakrik upplevelse av osten. :)

Hoppas det smakar!


Kommentarer
Linda säjer:

Det lät smaskens!! Tack för tipset!

Blir tyvärr ingen boxning för mig ikväll så du får slå några slag för mig också. :)

2011-11-10 @ 11:51:25
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback