protte pannkaka

04 Nov, 2011 - 16:42 ☆ äta bör man
Vet ni inte vad ni ska laga till middag? Här kommer tips på fläskpannkaka. Utan mjöl. Jag får ont i magen av mjöl.
Bort med mjöl. Fram med protein! 


                        

Ni behöver följande enkla saker i era kök:

1 paket stekfläsk eller bacon
50 g smör
8 ägg
1 1/5 dl vispgrädde
1 burk keso 250 g
2 dl riven ost

Vrid upp ugnen på 200 grader. Smör i en långpanna. Löt smöret smälta i ugnen. Häll över fläsket och stek i ugnen. Ett tips är att steka bacon på platta istället om man använder det eftersom det kan sprätta ner hela ugnen annars... Rengöra ugnar är aldrig roligt...



                            



Vispa äggen och tillsätt keso, grädde och ost. Salt o peppar. Grädda i ca 20-30 min.


                              


Min är i ugnen just nu så kan inte visa hur resultatet ser ut. Ät gärna något till. Kanske lite broccoli eller andra grönsaker. Eller något annat ni tycker passar för att få det mer mättande.

Hoppas det smakar!

Tjingeling
Pe
                             


Kommentarer
Jenny. säjer:

Lät spännande. Kanske måste jag prova denna någon dag. =).

Ha en skön kväll !!

2011-11-04 @ 21:59:41
Blogg/Hemsida: http://jcarpediem.blogg.se/
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

sv: tack snälla för ditt stöd <3

2011-11-04 @ 22:03:37
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/
Bella säjer:

vad härligt de låter, Jag älskar människor som dig, som verkligen tar hand om sig, fortsätt så, de är då man är som lyckligast! :) KRAm

2011-11-05 @ 08:04:36
Blogg/Hemsida: http://belladavis.blogg.se/
Linda säjer:

Tokgilla att du lägger ut recept!! :-D

2011-11-06 @ 17:44:56

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback