cx worx utbildning dag 1!

14 Okt, 2011 - 22:01 ☆ Träning

                              


På lunchen var det fullt upp med att öva koreografi till dagens första presentation. Vilken dag! Vilken underbar dag! Jag säger som Tomas det blev en aha upplevelse. Jag är svagare i höftpartiet än jag trodde. Och vilken träningsvärk jag har!! I magen. I benen. I rumpan. Grymt!


                             

Det man använder som redskap är gummiband eller slangar som dem också kallas. Corepass på ny nivå. Les mills har verkligen lyckats få fram ett tufft corepass! Sanna mina ord. Det är riktigt tufft!



                           

Som sagt har det varit en första riktigt intensiv dag på utbildningen. Vi har övat passet. Gått igenom teknik. Pratat. Ätit bananer. Druckit kaffe. Fått ont i kroppen. Antecknat.

Vi hade några tävlingar också. haha Jag känner mig grym som stod som segrare bland alla fantastiska instruktörer.
Tävling 1 var att komma upp i en ryggres och hålla statiskt. Fingrarna vid tinningarna. En knytnäve under bröstet högt på lyftet och sedan bara hålla.

7 min!!! Sen avbröt vi för att inte hålla på hela dagen. haha ;) Det var jag och Anna från Lule kvar i slutet. Stenhård kamp mellan anläggningarna. Ingen gav sig. Vi bestämde oss för att sluta samtidigt :)

Jag är ju grym som stod som segrare tänkte jag efteråt. Trodde inte att jag var så stark i ryggen. Wohooo.


                            

Tävling eller test nr 2 var plankan! Som vi har stått i plankan idag. Helt galet! Även i denna tävling stod jag som segrare denna gång tillsammans med 3 till. Vi avbröt efter 5 min för att inte dra ut på tiden. ;)
Vad gör man inte för en gainobars som var vinsten??? hihi.

Step In har grymma och starka instruktörer. Från Pite, Boden och Lule. Vilket järngäng!




                                                       Tomas övar koreografi


                              

                              

                                              Pite gänget och mina grymma kollegor!


Imorgon väntar en till heldag. Kommer bli tufft med träningsvärken från idag. Dags att instruera en ny låt för dem andra också. Nervöst som alltid på utbildningar, men på ett positivt sätt.

Idag presenterade vi en låt och blev filmade. Sedan fick vi feedback på teknik och coaching. Otroligt givande.

Cx worx passet sätter verkligen kroppen på prov. Jag upptäcker styrkor och svagheter i min egen kropp.

Mer update om utbildningen imorgon. Om jag inte har ramlat ihop i en liten hög någonstans ;)


Pe





Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback