Och sen blev det tisdag

20 Sep, 2011 - 23:08 ☆ glada dagar
Ibland känns det som att jag står mellan två dörrar. Välja det ena eller det andra. Välja rätt. Välja fel. Gå in. Gå ut. Byta dörr. Gå tillbaka. Stängda dörrar. Öppna dörrar.                        

                        

Ska jag bara dansa? Bara boxas? Instruktör och tränare eller bara instruktör. Läsa klart kursen eller hoppa av. Sluta snusa och spara pengar? Sluta med något annat och spara pengar? Köpa grejer eller slänga grejer?

Ibland är jag så velig så det inte är klokt. Och jag vill så mycket. Jag vill allt. Men det klarar ingen människa av. Andra har ju tid att bara sitta i soffan också. Borde man ha det? Hör det lixom till? :)



                        

Öva Bodycombat eller sova? Upp tidigt för att hinna gymma? Strunta i gymma och bara instruera? Bröst eller axlar? Nöjd eller inte? Ska jag dra ner på instruerandet för att ha mer tid till egen träning? Eller ska jag dra ner på egen träning för att instruera istället? Dörrar. Öppna. Stängda. Vart vill jag gå?


                        


Hur som helst så har jag fastnat i instruktörsträsket och sitter allt djupare. Haha :) Jag har danspass, box, bodycombat, spinning, styrka.... klämma in lite barndans också efter jul. Instruerar ungefär 5-6 pass i veckan, och som förra veckan när jag var uppe i minst 7 pass eftersom det ofta blir att man tar pass för någon annan osv...

Jag gör det för att jag älskar det. För att jag tycker om att instruera och jag älskar alla mina pass och släppa taget om något vore som att förlora sin kärlek. Dem är som mina barn mina pass, som jag tar hand om, fostrar, bygger upp, formar som jag vill, älskar, blir frustrerad, planerar, koreografer, övar.... haha det tar vansinnigt mycket tid! Men jag kan inte sluta.

Problemet är att jag dessutom är boxningstränare en gång i veckan. Jobbar. Och det viktigaste av allt- jag vill ha tid till egen träning. Jag vill springa och gymma. Pallar kroppen allt detta? Jo det gör den. Jag pallar det men ibland är jag trött efter att ha hållt igång och kvällarna blir otroligt långa ibland med både gruppträning och gymmande. PRIORITERA heter det visst. Men jag är så dålig på sånt där.....

Mina veckor är fullspikade för det mesta. När jag har lediga luckor tar jag på mig extra jobb. Dansar med företag eller på skolor. Är ute och sprider lite träningsglädje ;)

Jag kan inte sluta. Det vore som att göra slut. Det här med att sitta i soffan en dag kanske vore skönt men jag tror jag hellre tankar mig med energi från träning. 



Ikväll danspass och chockpedagogik när vi kastade oss ut i nya steg och flängde hit o dit. Underbart. Och resultatet blev toppen! Klart med så bra deltagare :)

Äntligen fick jag problemet

"headset som dansas av att jag skuttar omkring för mkt och ljudet alltså försvinner och jag får agera skrikande instruktör för att alla ska höra mig genom de höga dansrytmerna"

ur världen tack vare fantastisk deltagare som kom med en lösning! Ett kardborreband som kan fästas runt den lilla dosan och runt bältet så allt sitter på plats. UNDERBART att slippa jaga ett headset som ramlar av. Jag kunde hopa och flänga runt hur mycket som helst. Det finns omtänksamma människor.. TACK TACK TACK!


Kärlek till er alla.

Pe

Kommentarer
Jenny. säjer:

Jag vet hur det är, så var mitt liv förr och ärligt talat de dagar som jag mår som bäst är precis så. Full rulle och ingen tid till soffan.

Eran combatvideo var ju så rolig, man blev inte bara lite sugen på att köra. TÅströms hångelkommentar var ju bra åsså. =).

2011-09-21 @ 13:38:18
Blogg/Hemsida: http://jcarpediem.blogg.se/
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

sv: haha ja så kan man också se det :) <3

2011-09-21 @ 13:45:15
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback