Kärlekstunnel.

29 Sep, 2011 - 22:16 ☆ tankar o drömmar
                         

Jag tog en promenad ikväll för att få röra på mig och andas frisk luft. Tror nästan jag har blivit sjuk på grund av lite för luft. Jag är inne på jobbet. Inne på gymmet. Det är ju inte klokt jag som älskar att vara ute!

När man tar en promenad en mörk höstkväll hinner man tänka lite på ditten och datten och dutten och skrutten.

Dels slår det mig varje gång hur otroligt mörkrädd jag är!! Det är någon sorts blandning av spänning och jätterädsla som kommer över mig.

Det är mysigt med mörker men jag hoppar till vid minsta lilla grej. Cyklister  tror jag ska slå ner mig, hundar tror jag ska äta upp mig, lastbilar köra över mig, grodor hoppa på mig.... rädd rädd rädd. 



                         


Efter jag kommit igenom denna tunnel möts jag av ett bäcksvart mörker. En liten väg med skog runt omkring. Stora mörka träd. Inte en gatulampa så långt ögat ser.

Hjärtat bultar. Ska jag vända? Törs jag fortsätta ensam i mörkret? Det första jag tänker på är att ringa J. Han har pass. Skit. Ringer pappa. Inget svar. Livrädd.

Får tag i syrran. "PRATA MED MIG SÄG NÅGONTING VAD SOM HELST MEN SLUTA INTE PRATA"

Jag ser inte vart jag sätter fötterna så varje steg är en chansning. Wild card i idol släng dig i väggen.
Här snackar vi skrajsen tjej på mörk skogsväg!!!!

När det blir som mest skog och mörkast tar jag sats...

"JAG MÅSTE SPRIIIIINGA SYRRAN DET ÄR SÅ JÄVLA LÄSKIGT"


sen kan jag tänka mig att allt min kära syster hör är GAAAAAAAAH och mitt flåsande.

"SYRRAN JAG SER LJUSET! DET ÄR EN GATULAMPA DÄR BORTA! JAG SKA BARA SPRINGA TILL LJUSET!"

Ja sen hör jag hur min äldre syster brister i skratt och antyder något om att jag måste köpa en pannlampa! haha..

Jajjemän. Syrran kan man alltid lita på! ;) Hon är alltid med i svåra stunder. Alltid nära till hands även om hon är 135 mil bort! 


                           

Jag fann även lite kärlek i en tunnel! Det är inte helt fel att få kärlek på en helt random torsdag!


Jag har något att bekänna. Men det kommer i nästa inlägg. Annars blir det här på tok för långt.

Något som skrämt dig idag?

Host host och lite te på det här så var torsdagen över.

Pe


Kommentarer
Elin säjer:

Gaaah! Mörkret är hemskt! Efter vår middag och bio för några veckor sen vandrade jag som på nålar hem! Men tur att du hittade lite kärlek i alla fall!! =)

2011-09-29 @ 22:45:16
Blogg/Hemsida: http://mrspeachescandy.blogspot.com
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

sv: usch, hoppas förkylningen går över! <3

tack fina du!



jag blev skrämd idag. var ensam hemma och hörde hur det knakade till och liksom lät som om nån försökte bryta upp låset. var skiträdd tills jag insåg att det var tvätten (en tröja med dragkedja) som snurrade runt i tvättmaskinen och slog mot kanten... Pinsamt för mig själv :P

2011-09-29 @ 22:55:58
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

Och jag är också livrädd när jag är ute i mörkret ensam :/

2011-09-29 @ 22:56:33
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback