Lesmills favorit?

05 Sep, 2011 - 22:30 ☆ glada dagar
                         

Ett av mina favoritpass!! Body attack. Jag älskar det. Högintensivt. Mycket puls. Hopp. Spring. Utfall. Styrka. Det är helt fantastiskt tycker jag. Kan vara för att jag bara kör det en gång per år på just SS som jag gillar det så mycket? :) För att jag inte kan träna det annars.

Jag vet inte vilket. Men det är iallafall ett av dem pass jag ser mest fram emot på super saturday varje år :)


                         


                         

Lesmills nya corepass Cx30. Jag vet inte om jag gillar det. Eller jag gillar det men det känns ganska svårt och tufft. Jag har inga problem att stå i plankan en evighet, men jag Tror det är för avancerat för dem som inte är träningsvana. (tänker på många deltagare på träningsanläggningar)

Men jag måste nog testa det några gånger till för att verkligen bilda mig en uppfattning. Gummibanden kändes tröga och konstiga och jag fick lixom inte alls till det.....

Tänket är bra att man gör mer än ligger på golvet och gör sit ups och ryggres. Men samtidigt känns det naturligt för mig att blanda olika övningar. Använda gummiband eller andra saker. Jobba med rumpa, utfall. Ja jag vet inte... Förstår inte riktigt varför det ska vara världens grej... Corepass lixom.. Njaa jag är inte så tagen faktiskt... Tycker jag gör roligare övningar själv. haha ;)


                        

Sen då Lesmills nya danspass Sh´bam. Hmmm nej jag vet inte riktigt. Jag hade sett fram emot passet massor i flera veckor. Men jag blev lite besviken måste jag säga. Visst passet är roligt. Men det var så enkelt. Det är väl bra iof att det ska passa "alla". Även om man inte "kan" dansa så ska man kunna på passet, vilket jag tycker är suveränt. Upplägget med olika dansstilar och musik är ju roligare än zumba kan jag tycka! ;) Men det kändes väldigt basic.

Och jag tänker att 1) tröttnar inte folk om det är för lätt? 2) Vill inte deltagare ha lite lagom svåra utmaningar och mer dans på riktigt?

Men jag är danslärare och i mina danspass lägger jag in många av stegen som dem hade med i passet, mycket musik har man använt och det gör väl att det inte blev någon wow känsla. Jag gör redan det där....

Men som sagt bra pass att det passar alla. Jag hade kanske väntat mig ännu mer bara :)


Någon som har några andra tankar än mina om Lesmills passen? Vilket är DITT favorit pass? Varför? Berätta gärna! :) 



                         

Hur som helst så gör träning mig lycklig. Och jag var lycklig hela lördagen. Ny inspiration. nya releaser. Fantastiska instruktörer. Mycket människor som älskar samma sak som en själv. Träningskläder. Träffa vänner.
Det kan ju inte vara annat än underbart!!

                         

Puss puss måndagspuss
Pe


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback