Tappa 6kg på 6 veckor

26 Aug, 2012 - 22:27 ☆

Idag laddade jag ner appen shape up efter att ha läst om olika appar som räknar kalorier i gårdagens tidning.

Ville se själv hur dem funkar och hur det kan påverka folk som använder dem.

Jag är 28 år. 158 cm lång och väger 58 kg. Jag tror jag väger det iaf. Gjorde det sist för kanske ett halvår sedan och jag brukar hålla en stabil vikt...

Jag vill väga 52 kg drog jag till med i appen. Fyllde i att jag var mycket aktiv och fick veta att jag på 6 veckor skulle gå ner 6 kg. Alltså 1 kg i veckan. Hejsan hoppsan! 1283 kalorier ska jag äta per dag!!

Fattar ni! Det är ingenting. Redan efter frukosten hade jag typ fyllt hela kalorikontot. :)

Skitlätt. Fyller i allt jag äter och appen räknar hur mycket kalorier jag har kvar att stoppa i mig.

Men jag var tvungen att fuska lite. Jag menar annars är det ju omöjligt. :)

Nej jag skulle svimma och dö av hunger om jag åt så lite och dessutom tränade.

Sånna där appar kan ju vara livsfarligt. Tänk om ungdomar får för sig att dem ska väga 45 kg och snällt lyder den där kaloriräknande appen. Tror man kan bli besatt av dessa kalorier.

Men visst är det ett bra sätt om man vill ha lite koll på hur mycket man bör äta. Men rör på dig och ät inte mer än du behöver tycker jag är goda råd :)

Morgonjogg imorse på 6 km och ikväll blev det uteträning med kettlebell. Frontböj, rodd och bröstpress. Tack vare träningen fick jag äta mer enligt appen. Och det var ju tur! :)

Ett tag funderade jag på att testa hålla ett intag på 1283 kalorier per dag i en vecka till att börja med, för att känna hur det känns. Se om jag skulle gå ner 1 litet kg och utmana mig själv att överleva under svält!

Som en kul grej. Men när hungern slår in är inget kul. Speciellt inte för lite kalorier. Haha. Jag återkommer med mitt beslut imorgon!




Kommentarer
Ea säjer:

Hahaha!!! Jag laddade också ner den där appen i våras men insåg ganska snabbt att om jag mot förmodan skulle överleva på utsatt mängd kalorier skulle min omgivning ha ihjäl mig istället ;-) Mitt humör sviktar om jag är hungrig... Borde vara åldersgräns "bådafötternapåjorden" på såna appar!

2012-08-28 @ 10:53:23
Blogg/Hemsida: http://famcleves.blogspot.com
Linda säjer:

Nämen fy, det låter inte som någon hälsosam app. :( Försökte kommentera på ditt senaste inlägg men det gick inte så jag skriver väl här istället.:)

Ville bara säga att jag tycker att du är klok som drar ner på antalet pass, men fan vad jag kommer sakna dig på BC. Om jag nu kommer mig tillbaka dit förstås (ryggen vet du).

KRAM

2012-09-04 @ 22:00:20
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback