God godbit gladiator

13 Maj, 2012 - 00:04 ☆ glada dagar

Hej godbitar!

Jag tänkte berätta lite snabbt om uttagningen till gladiatorerna.

Rekommendationen för tjejer som söker var att klara 8 Chins och kunna springa 3 km på 15 min.

Det började med Harres test. Det finns säkert massa klipp på youtube om någon inte vet vad det är :)

Jag var snabb. Hoppade högt. Nöjd! Många var dem som rev häckar och skadade knän.

Vidare till nästa test. Chins! Raka armar och upp med hakan ovanför räcket var reglerna. Jag gjorde 11 strikta. Och en halv. Haha. Nöjd!! :)
Var förvånad över hur många tjejer som inte klarade 8 Chins. Kände att jag låg bra till ;)

Nästa var toes to bars. Hänga i ringar på raka armar och få upp tårna till ringarna. När jag tog tag i ringarna hade jag ingen aning om hur jag skulle börja. Men på något konstigt sätt bara fanns det där. Kom in ett bra gung och det blev någonstans mellan 25-30 st.

Med mjölksyra i armarna var det dags att direkt klättra i rep. Bonus som tjej om man klättrade hela vägen upp. Och vad gör man inte för bonus? ;)

Efter dessa tester sållades det bland oss sökande. Vi fick vänta många timmar på resultatet och till sist fick jag se mitt namn på listan!
Jag gick vidare till konditionstesterna!! Yey!

Min styrka var styrketesterna. Inte springtesterna. Men vad gör väl lite blodsmak i munnen tänkte jag?
Springa idioten så fort vi kunde. Sedan vila 3 min för att springa järnet igen.
Målet var att hinna återhämta sig snabbt så det inte skulle skilja mycket mellan gångerna.
Jag ville kräkas!!

Tror min tid blev okej. Kändes okej. Mellan kräkkänslorna.

Sedan avsluta med beeptest vilket jag aldrig hade gjort tidigare. Jag ville kräkas igen. Här insåg jag att det var bra att tävla med grannen. Skulle jävlar inte ge mig förens dem på sidorna trillade av. :) jag klarade nivå 12. Inte bäst men många droppade av innan mig och det är ju alltid en skön känsla ;)

Intervjuer och hej å hå sedan. Fantastiskt dag!! Gjorde det jag kunde och var bra på testerna! Jag kände mig grymt bra. Och det var ju så roligt!! Hihi.

Hur tror ni det gick? Fick veta igår. Kom jag med i programmet eller inte?


Kommentarer
Lena säjer:

Galet duktigt jobbat!!! Kan väl inte tänka mig annat än att du kom med :)

2012-05-13 @ 09:38:41
Blogg/Hemsida: http://bjelfen.blogspot.se/
Anonym säjer:

Jag är säker på att du fick ett JA!

2012-05-13 @ 21:37:55
J säjer:

Du har grymt imponerande fysik, vinnarskalle, är kvick, sprallig och glad, vilket är bra i TV. Jag tror att du fick ett ja!

2012-05-13 @ 23:10:40
Ullis säjer:

Jag hoppas och tror att du kom med.

2012-05-13 @ 23:10:46
Blogg/Hemsida: http://ulliso.se/blog
Isa säjer:

Självklart kom du med!

2012-05-13 @ 23:18:48

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback