Barnsligt skoj

04 Okt, 2012 - 21:51 ☆ glada dagar

Om du inte har sprungit i ordentligt höstregn tidigare så är det dags!

Det slog mig under kvällens löprunda (i massa massa regn) hur oslagbart det är.

Nej det känns inte så lockande att bege sig ut när regnet forsar fram utanför fönstret. Men ge det en chans!

Luften är för det första så härlig att andas och det riktigt känns hur mycket syre det är. Sen är det något barnsligt roligt med att vara ute i regn. När är det lixom okej att som vuxen plaska i vattenpölar?

Regnet som rinner i ansiktet och känslan av att springa fram på vattenfyllda gator är ärligt talat skitkul. Hoppa över vattenpölar och ibland trampa rakt i dem - och att det är okej att bli blöt i både skor och kläder - det är ju som att vara 5 år igen och känna regnlycka!!

Helt underbart! Så ut i regnet och njut kompisar.

Om ni känner er för bekväma föreslår jag att ni läser min krönika i annonsbladet den här veckan ;)

Puss och godkväll
/ fröken Pe


Kommentarer
Malla säjer:

men skräp! nu glömde jag mina springskor på jobbet!!! :( kanske kan låna sonens och springa i i helgen hehe :P

2012-10-05 @ 17:00:27
Blogg/Hemsida: http://www.monstermalla.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback